عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
عقیق: مراسم عزاداری هیئت عشاق الحسین با سخنرانی حجت الاسلام خاتمی و مداحی حاج علی قربانی برگزار شد.



نکته هایی از سخنان حجت الاسلام خاتمی را بخوانید؛

*الدنیا مزرعه الاخره، وقت بسیار کم است هر چقدر هم فرصت داشته باشیم باز هم کم است.

*حضرت امیرالمونین بسیار کار میکرد و از آنجا که توان جسمی و عملی خوبی داشت چاه های بسیار کنده است که هنوز هم مردم از آنها استفاده می کنند، حضرت علی اکبر(ع) تجارت میکرد و در کشاورزی کمک پدر بزگوارش می کرد و گفته اند جمعیتی در مدینه به او بدهکار بودند.

*زمانی که انسان ها می میرند از خداوند تقاضا می کنند خدایا ما را به دنیا برگردان تا شاید بتوانیم اعمال خود را جبران کنیم، خب چرا همین الان که در دنیا هستیم جبران نمی کنیم.

*ما تلاشی برای آخرتمان نمی کنیم باید از همین موقعیت دنیا برای ساختن مسیر زندگی مان استفاده شود.

*الله ملک سماوات والارض، خداست مالک زمين و آسمانها، در حقیقت مالک اصلی خداست این امانت بهر روزی دست ماست.

*روزی دنیا به شکل دختری زیبا رو برای حضرت امیر تجسم یافت و خودنمایی کرد امام چون به تمام احوالات دسترسی دارد به او گفت تو که اینقدر زیبا هستی پس چرا هنوز باکره ای؟ دنیا گفت چون در دنیا مردی پیدا نکرده بودم یک مرد پیدا کرده ام آن هم تو هستی، دنیا به هیچ کس بهره نداده است.

*زمانی که حضرت علی اکبر اذن میدان گرفتند و به سمت  میدان رزم رفتند امام حسین علیه السلام  چند قدم پشت سر حضرت علی اکبر دوید، و فعل امام عین خواست خداوند است.

*حضرت علی اکبر هم از نظرجسمانی شبیه به پیامبر بود و هم از نظر اخلاق و رفتار و صحبت کردن، امام حسن و امام حسین یکی از نظر اخلاقی و یکی از نظر جسمانی شبیه به پیامبر بودند ولی حضرت علی اکبر در هر دو با پیامبر مشترک بود، واین اتفاقی نیست چون چهره رسول الله خاتم انبیاء به اراده خدا به آن شکل خاص بوده است.

*پیامبر اینقدر با صبر و حلم بود که خداوند در تکلم با پیامبر حالت عوامانه عرب را به کار برد، و به پیامبر فرمود: اینها را رها کن چرا اینقدر نگران این مردم هستی، پیامبر به طور مصمم و جدی به اعمالی که ذره ای بوی تکبر می داد پرهیز میکرد، در زندگی پیامبر هیچ وقت ندیدند حضرت به دیوار یا جایی نکیه کرده باشد.





                                                   
                               


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
0
0
امیدوارم حکایت ما
نوش دارو بعد مرگ سهراب نشود
ان شاءالله


























د
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین