عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۹
جت‌الاسلام آشتیانی:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قرآن شفاعت‌کننده انسان‌ و بهترین منبع برای برخورد با شبهات و انحرافات است.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی امروز، در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کارگران کشور در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: منبع انرژی و نور قرآن است و اگر انسان همواره به یاد خدا باشد با نشاط زندگی را طی می‌کند و کار، توان انسان را تحلیل نخواهد داد.

وی ابراز کرد: برگزاری جشنواره قرآنی برای اقشار مختلف کشور امری پسندیده و شایسته است و کارگران کشور همانگونه که در امور عمرانی زبانزد بوده‌اند در امور فرهنگی و قرآنی نیز نمونه هستند.

وی بیان کرد: اداره حکومت با توان قرآنی، معنوی و پیروی از ولایت میسر خواهد بود و عملکرد وزارت تعاون در این زمینه خوب بوده است.

نماینده قم در مجلس افزود: در فراز و نشیبی که در دوران زندگی هر انسانی وجود دارد باید به دنبال پناهگاهی باشیم و قطعا ائمه(ع) این اندیشه را تزریق کرده‌اند که به هنگام مقابله با شبهات باید به قرآن تکیه کنیم.

وی اظهار کرد: شبهه‌افکنی‌ها در طول تاریخ از زمان نزول قرآن و نبوت پیامبر اکرم(ص) وجود داشته است و اکنون نیز پس از انقلاب با ایجاد فشارهای فرهنگی به مردم وجود دارد و در این راه باید بیدار بوده و بصیرت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام آشتیانی بیان کرد: هرگاه در امور و کارها شبهاتی که مانند شب تاریک هستند پیش آمد باید به دستور پیامبر اسلام(ص)  به قرآن تکیه کنیم که این کتاب آسمانی راه را به ما نشان می‌دهد.

وی افزود: قرآن شفاعت‌کننده انسان‌ها است و باعث تقویت معنوی انسان و جلوگیری از آسیب‌پذیری او با نشان دادن راه صحیح می‌شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر قرآن شکایتی نیز بکند شکایت آن پذیرفته شده است و اگر قرآن را مقابل چشم خود قرار دهیم ما را تا بهشت می‌برد و پشت سر انداختن آن باعث سوق داده شدن انسان به سمت جهنم می‌شود.

آشتیانی ادامه داد: در جامعه قرآنی باید قرآن در عبادات، معاملات، سیاست و اخلاق و همه ابعاد زندگی بشر متبلور باشد و اگر بخواهیم به این وضع دست یابیم از رئیس جمهور تا رده‌های پایین کشور و کلیه اقشار باید عمل به قرآن داشته باشند.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین