عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۹۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
سازمان حج و زیارت کشور طی اطلاعیه ای نحوه عملیات ثبت‌نام و اعزام معتمرین برای عمره مفرده در سال ۹۳- ۹۲ را اعلام کرد.
عقیق:بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت عملیات ثبت نام از معتمرین در دو مرحله انجام می شود که مرحله اول آن،گروه‌های اعزامی از نیمه دوم ماه صفر از اول دی ماه سال جاری تا دهه سوم جمادی الاول یعنی 7 فروردین ماه 1393 را شامل می شود.
مرحله دوم ثبت نام ها شامل گروه‌های اعزامی در دهه سوم جمادی‌‌الاول از 8 فروردین 93 تا دهه سوم شعبان یعنی 6 تیر 93 است.
ازاین‌رو پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف در گروه‌های مرحله اول تا 6 آذر سال جاری به ترتیب در هر استان برابر اطلاعیه‌های سازمان حج و ازسوی هریک از مدیریت های حج و زیارت استان در جراید محلی و استانی اعلام و آغاز می‌گردد.

مشمولین ثبت‌نام و تشرف در مرحله اول

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت دارندگان اولویت های 1 تا300 بانک ملت که در ثبت نام عمومی سال 1387 شرکت کرده و کارت ثبت نامی معتبر داشته باشند همچنین آن دسته از دارندگان قبوض قدیمی بانک ملی ثبت‌نامی تا 5 فروردین 86 که برابر اطلاعیه‌ها و فراخوان سازمان نسبت به تبدیل قبوض مذکور به سپرده‌گذاری جدید اقدام کرده و در حال حاضر کارت ثبت‌نامی جدید در دست دارند، مشمول تشرف در مرحله اول هستند.
لازم به توضیح است که به دارندگان قبوض قدیمی بانک ملی (تا تاریخ 1386/01/05)که تاکنون برای تبدیل آن خود به کارت ثبت‌نامی جدید اقدام ننموده‌اند تأکید می‌گردد از تاریخ 2/9/1392 به مدت سه ماه فرصت خواهند داشت تا با مراجعه به شعب بانک ملی ایران نسبت به تبدیل قبوض خود اقدام نمایند؛ بدیهی است امکان ثبت‌نام در گروه‌های عمره قبل از تبدیل وجود نخواهد داشت.

تاریخ پذیرش مشمولین تشرف

سازمان حج اعلام کرده است اسامی و نشانی دفاتر زیارتی مجاز به همراه تاریخ پرواز،گروه قیمتی و هزینه آن و سایر اطلاعات لازم در هر استان توسط دفاتر حج و زیارت استان در روز دوشنبه 4 آذر 92 و در استان های تهران، البرز، قم و قزوین در روز چهارشنبه 6 آذر از طریق جراید و رسانه های محلی اعلام و تاریخ و نحوه پذیرش متقاضیان نیز برابر زمان‌بندی مربوط هر استان، در دفاتر زیارتی آغاز می شود.
همچنین تا قبل از اعلام رسمی دفاتر خدمات زیارتی در جراید، هیچ یک از این دفاتر مجاز به پذیرش متقاضیان و اخذ مدارک از آنان به هیچ وجه و تحت عناوین ذخیره، لیست انتظار و ... نبوده و ثبت‌نام فقط در روز و ساعت اعلام شده از سوی دفتر حج و زیارت استانها با حضور ناظرین مربوط انجام می شود. خواهد شد.
این سازمان هشدار داده است که چنانچه واجدین شرایط در مهلت مقرر برابر اطلاعیه استانی دفاتر حج و زیارت جهت مراجعه واجدین شرایط برای ثبت‌نام و تکمیل ظرفیت های پروازی اقدام نکنند سازمان حج و زیارت با دعوت از اولویت های بعدی نسبت به تکمیل ظرفیت گروه ها اقدام می کند. ازاین رو از هم اکنون توصیه می گردد که متقاضیان ظرف مهلت شده به دفاتر خدمات زیارتی مجاز در سطح استان یا شهرستان مربوط مراجعه و در گروه و تاریخ مورد نظر خود ثبت‌نام کنند.

نحوه ثبت‌نام و مدارک لازم

تشرف معتمرین با گذرنامه عادی باحداقل 7 ماه اعتبار از تاریخ پرواز گروه وداشتن حداقل 2 صفحه خالی مقابل هم)خواهد بود؛ دریافت گذرنامه جدید و همچنین پرداخت عوارض خروج از کشور به عهده متقاضی بوده و اخذگذرنامه انفرادی برای سایرافراد خانواده (فرزندان دختر و پسر که در زمان پرواز17سال تمام داشته باشند الزامیست.
متقاضی با مراجعه به هریک از دفاتر خدمات زیارتی امکان انتخاب گروه و تاریخ پرواز مورد نظر خود را دارد ازاین رو توصیه می شود افراد واجد شرایط با مراجعه به نزدیکترین دفتر زیارتی محل سکونت یا کار خود نسبت به انتخاب گروه و رزرو جا در ظرفیت خالی گروهها اقدام کنند.
ارائه اصل گذرنامه دارای اعتبار برای متقاضیانی که اقدام به ثبت‌نام در پروازهای یک ماه نخست عملیات می کنند الزامی بوده و در اسرع وقت می بایست مراحل بعدی ثبت‌نام را دنبال و ثبت‌نام خود را قطعی کنند. همچنین با توجه به اینکه ظرفیت هر گروه تعیین و قابلیت افزایش ندارد، لذا هنگام مراجعه به دفتر زیارتی به نحوی اقدام شود که جهت خود و همراهان و سایر افرادی که تمایل دارند باهم مشرف شوند واولویت تشرف نیز دارند ثبت‌نام و رزرو جا انجام دهند زیرا پس از تکمیل ظرفیت گروه، افزایش ظرفیت مقدور نمی باشد از این رو هنگام ثبت‌نام اولیه (رزرو) دقت لازم را مبذول نموده و مندرجات برگه رزروجا را مطالعه فرمایند.
شایان ذکر است بر اساس اعلام این سازمان کارگزار زیارتی مجاز به دریافت هیچ گونه وجه نقدی تحت هر عنوانی بابت ثبت‌نام نمی باشد.
 

منبع:شبستان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین