عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۹۰۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۸
شورای وزیران کویت با صدور بیانیه‌ای اهانت به تکیه‌های عزاداری حسینی در روز عاشورا از سوی وزارت امور شهرداری‌های این کشور را به شدت محکوم کرد.
عقیق: در بیانیه این شورا آمده است: این اقدام حرکتی ناپسند، تحریک‌آمیز و غیر قابل توجیه بوده که احساسات یکی از بافت‌های جامعه کویت (شیعیان) را تحریک کرده است.

شورای وزیران کویت کمیته‌ای را موظف کرد که با آگاهی از همه جزئیات مربوط به این اقدام و تحقیق درباره ابهامات آن و محاکمه عاملانش، قوانین و ضوابطی را که عدم تکرار این حادثه را تضمین کند، وضع نماید.

این بیانیه توسط سالم مثیب الاذینه، وزیر دولت کویت در امور شهرداری‌ها منتشر شد و وی در پایان بر احترام کامل خود به همه بافت‌‌های جامعه کویت با هر فرقه، مذهب و گرایشی و ایجاد فضایی برای آنان به منظور انجام شعائر دینی تأکید کرد.

این در حالی است که نمایندگان پارلمان کویت در برابر بیانیه سالم مثیب الاذینه موضع گرفته و استیضاح وی را به خاطر این بیانیه خواستار شدند. تعدادی از نمایندگان پارلمان نیز الاذینه را به اهانت به وحدت ملی و سوء استفاده از قدرت و نقض قانون اساسی متهم کردند.

بنا بر این گزارش، وزارت شهرداری‌های کویت جمعه گذشته، 24 آبان، خیمه‌ها و تکیه‌های حسینی در منطقه «الرمیثیه» این کشور را با وجود داشتن مجوز برای فعالیت تخریب کرد.

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین