عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۹۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
15 آذرماه سال جاری صورت می‌گیرد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان گفت: همایش بزرگ تعزیه‌خوانی خراسان‌جنوبی برای نخستین‌بار در سرایان 15 آذرماه سال جاری با حضور اساتید کشوری و استانی برگزار می‌شود.
عقیق: محمود رمضانی در بیرجند اظهار کرد: همایش تعزیه‌خوانی به صورت استانی در 15 آذرماه جاری در سرایان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که این جشنواره در قالب کارگاه و برای نخستین‌بار در استان برگزار می‌شود، افزود: این همایش با حضور اساتید مطرح سینما، تلویزیون و تعزیه‌خوانی کشور از جمله داوود فتح‌ علی‌بیگی، مرتضی صفاریان و سید محسن هاشمی و تعزیه‌خوانان مطرح خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

فعال بودن 6 گروه تعزیه‌خوانی در سرایان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان تصریح کرد: سرایان بیشترین تعداد گروه‌های تعزیه‌خوانی را در سطح استان دارد.

رمضانی با بیان این‌که تاکنون شش گروه تعزیه‌خوان در این شهرستان شناسایی شده است، ادامه داد: مهم‌ترین گروه‌های تعزیه‌خوان در بیرجند، فردوس و بشرویه فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی گروه‌های تعزیه‌خوان با اصول تعزیه به ویژه در بحث موسیقی تعزیه است.

مهلت ارسال آثار برای شرکت در مسابقه خوشنویسی تا 28 آذرماه امسال

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان از برگزاری سه مسابقه فرهنگی و هنری طی ماه‌های محرم و صفر در سرایان خبر داد و افزود: این مسابقات شامل مسابقه عکس، خوش‌نویسی و مقاله‌نویسی است.

رمضانی با بیان این‌که مسابقه عکس عاشورایی تا پنجم دی‌ماه ادامه دارد، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با گرفتن عکس با دوربین‌های موبایل از مراسم عاشورا در این مسابقه شرکت کنند.

وی اذعان داشت: ارسال آثار برای شرکت در مسابقه خوشنویسی در دو بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق تا 28 آذرماه امسال ادامه دارد، متذکر شد: این مسابقات در موضوعات امام حسین(ع)، حصرت زینب(س) و امر به معروف و نهی‌ از منکر در سرایان برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی با هدف رشد و ارتقاء فرهنگ دینی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان به هدف مسابقه خوش‌نویسی اشاره کرد و ادامه داد: این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ والای اسلامی، پاسداشت میراث فرهنگی و دینی ایرانی اسلامی، ارج نهادن به فعالیت فرهنگ‌های هنری و مذهبی با تکیه به سیره امام حسین(ع) و تشویق و حمایت از آفرینش‌های هنری هنرمندان خوشنویس برگزار می‌شود.

رمضانی با بیان این‌که مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سرایان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ارسال آثار برای شرکت در این مسابقه تا 14 آذرماه امسال ادامه داشته و با هدف رشد و ارتقاء فرهنگ دینی و تقویت ارزش‌های دینی در بین نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد اکبری رمضانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
0
0
چرا نتایج مسابقه مقاله نویسی امر به معروف ونهی از منکر اعلام نمی شود
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین