عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
شب شانزدهم محرم در هیئت موج الحسن(ع) + گزارش تصویری
وقتی کسی خودش دعوت کننده است آیا از خودش هم دعوت می کند؟ بنابر این انفسنا در این آیه فقط شامل علی ابن ابیطالب است. و خدا دیگر با چه زبانی بگوید شبیه ترین فرد به پیامبر اسلام وجود مبارک علی (ع) است
عقیق: مراسم شب شانزدهم محرم در هیئت موج الحسن (ع) و اقع در حسینیه غریب مدینه برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم پس از قرائت زیارت عاشورا حجت الاسلام علوی تهرانی سخنرانی کرد. حاج محسن نیکنام و اصغر ژولیده هم در این مراسم در رثای حضرت رقیه(سلام الله علیها) نوحه سرایی کردند.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام علوی تهرانی با موضوع ولایت علی ابن ابیطالب(ع) را می خوانید:

*بعضی شیعیان از نوع شیعیان ولایی هستند، یعنی به محبت و دوست داشتن پیامبر وخاندان گرامی اش پایبندند آن هم با توجه به روایاتی مثل "من مات علی حب محمد و ال محمد مات شهیدا" این روایت را که 14 بند است علمای اهل سنت از جمله زمخشری در تفسیر کشاف نقل کرده اند.

*یکی دیگر از کسانی از سردمداران این نوع تشیع است امام شافعی است که در شعری گفته است " ان کان حب الولی رفضا فاننی ارفض العباد" یعنی اگر دوست داشتن علی(ع) به معنی رافضی بودن است پس من رافضی ترین مردم هستم ، یعنی من بیشتر از همه علی (ع) را دوست دارم . این جمله شافعی دستگاه هارون الرشید را اذیت کرد. او را احضار کردند وسوال کردند چه می گویی؟ گفت رافضی بودن نه اعتقاد من است نه فقه من ولی من بی تردید علی ابن ابیطالب (ع) را دوست دارم. هارون هم دید از این بابت خطری او را تهدید نمی کند هزار دینار هم به او داد.

*بعضی ها ان قلت می آورند که مگر می شود دین بدون ولایت معنی نداشته باشد و از رحمانیت خدا به دور است که این همه عبادت به درگاهش را بدون ولایت اهل بیت(ع) نپذیرد. باید به این دوستان مژده بدهم که خدا یک بار هم این کار را کرده است با شیطان. در قرآن هم آورده است. آن هم شش هزار سال عبادت. وقتی در عالم بالا ولوله افتاد که قرار است خداوند دستور بدهد و یک نفر از این دستور تمرد کند ملائکه سراغ شیطان رفتند و از او خواستند دعا کند که آنها از تمرد کنندگان نباشند.

*خدا شش هزار سال عبادت را ندید گرفت. چرا؟ چون از او خواسته شد سجده کن تکریما و تعظیما به کسی که حامل ولایت علی (ع) است.

 خوارزمی که از علمای اهل سنت است در کتاب مناقب نقل می کند از ابن مسعود. ابن مسعود هم آدم مهمی است. هم شیعه از او روایت نقل می کند هم اهل تسنن. ابن مسعود می گوید پیامبراکرم روزی مرا صدا زدند و فرمودند الان جبرئیل نزد من بود و به من گفت : از همه انبیاء گذشته سوال کن چه شد که شما پیغمبر شدید؟ رسول گرامی اسلام فرمود من سوال کردم و همه جواب دادند : بعثنا بولایتک و ولایت علی ابن ابیطالب(ع). ما مبعوث شدیم چون ولایت تو و ولایت علی(ع) را قبول کردیم . از بدو خلقت بحث ولایت علی(ع) مطرح بوده است.

*بنده از کسانی هستم که در ذکر مناقب امیرالمومنین(ع) به وجد می آیم و افتخار می کنم که امام من علی (ع) است.

*حدیث دیگری از امام صادق(ع) برایتان بگویم. حضرت فرمود :" وما تکاملت النبوه لکل نبی حتی اقر بمعرفتها و فضلها " . نبوت برای هیچ پیامبری شکل نگرفت تا اینکه اقرار کردند به شناخت و  فضل فاطمه زهرا(سلام الله علیها).

*در ماجرای مباهله خدا در قرآن به پیامبر فرمود : فَقُلْ تَعَالَوْا  بیایید  نَدْعُ بخوانیم  أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ ما  پسرانمان را و شماهم پسرانتان را َنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ  ما زنانمان را و شما هم زنانتان را وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ما جنمان و شما هم جانتان را ثُمَّ نَبْتَهِلْ بعد بر هم نفرین می کنیم فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ که خدا لعنتش را بر دروغگویان نازل کند.

*نصرانی ها با علامت هایشان آمدند و پیامبر اکرم هم با خانواده اش. بزرگان نصرانی وقتی شرایط را دیدند گفتند بیایید برگردید که اگر این پنج نفر دستشان را به آسمان بلند کنند و بخواهند کوه ها جا به جا شود خدا ابا نمی کند. کوتاه بیایید و خودتان را به کشتن ندهید و افتضاحی که در خیبر برای یهود به وجود آمد را  برای خودتان پیش نیاورید.

*خب این موضوع چه ربطی به امیرالمومنین داشت؟ پیغمبر اکرم با چهار نفر به مباهله آمدند. امام حسن و امام حسین که کودک بودند و حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س). مامون از امام رضا پرسید: آیا "انفسنا" شامل علی ابن ابیطالب می شود؟ حضرت فرمود فقط شامل علی ابن ابیطالب می شود و شامل رسول الله (ص) نمی شود. پرسید چرا؟ حضرت فرمود: مگه قرآن نخوانده ای . در اول همین آیه خدا می فرماید پیامبر ما به مسیحیان بگو بیایید دعوت کنیم. پیامبر دعوت کننده است. وقتی کسی خودش دعوت کننده است آیا از خودش هم دعوت می کند؟ بنابر این انفسنا در این آیه فقط شامل علی ابن ابیطالب است. و خدا دیگر با چه زبانی بگوید شبیه ترین فرد به پیامبر اسلام وجود مبارک علی (ع) است به حدی که امیرالمومنین جان پیامبر است.


گزارش تصویری


















 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
Tasnim
|
UNITED KINGDOM
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
0
2
بسیار عالی
♥یا علیییییی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
0
2
یا علی (ع)
یا حسین مظلوم (ع)
یا مهدی (عج)

اللهم اعجل لولیک الفرج
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
0
0
عکس ها به نظرم بهتر از این نمیشد.
-خدا قوت
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین