عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۸۹۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
ابتکاری جالب در غرب تهران؛
هیئت ثارالله الحسین(ع) در اقدامی جالب و مذهبی یک کادر آژانس رایگان برای منطقه 22 راه اندازی کرده است که برای حمل و نقل مردم به در اختیار همه اهالی قرار داده است.
عقیق: هیئت ثارالله الحسین(ع) در اقدامی جالب و مذهبی یک کادر آژانس رایگان برای منطقه 22 راه اندازی کرده است که برای حمل و نقل مردم به هیئت در اختیار همه اهالی قرار داده است. یکی از مسئولین هیئت ثارالله الحسین(ع) در مصاحبه ای در این باره توضیحاتی داد که در ادامه به آن می پردازیم:

1-با چه نیتی این حرکت انجام می شود؟

برنامه ی این آژانس به صورت هفتگی است و برای مراسم دعای ندبه، سخنرانی و زیارت عاشورای صبح جمعه برنامه ریزی شده است. حدود 1 سال است که آژانس رایگان برای اشخاصی که می خواهند در این مراسمات حضور پیدا کنند برنامه ریزی شده که هموطنان عزیزی که می خواهند در این مراسمات شرکت کنند از ساعت 6:30 تا 7 با شماره های مربوطه تماس می گیرند که در صورت نیاز افراد، به آنها کد اشتراک داده می شود.

کد اشتراک ما ویژگی هایی خاصی دارد. این کد اشتراک برگرفته از برگه هایی است که روی آنها آیات مقدس و حروف ابجد قرار دارد. یعنی افراد کدهایی با حروف ابجد دارند. پس از تماس با آژانس، از خادمین هیئتی که با جلیقه های مشخص با آرم هیئت و ماشین های شخصی خودشان هستند به دنبال افراد می روند و آنها را به هیئت می آورند و فعلاً فقط در کل منطقه 22 این آژانس برنامه ریزی شده است. ماهیت آژانس فقط برای برنامه های هیئت است و صبح های جمعه این کار به صورت مداوم انجام می شود. نیت از این کار هم بیشتر برای حضور پرشور با سرویس رایگان برای مردم است. بر اساس این تکلیفی که توسط ما صورت می گیرد دیگر بهانه ای برای کسی باقی نمی گذارد  که راه سخت است و وسیله نداریم و این تکلیف الهی که خدا بر گردن ما گذاشته که مؤمن را دعوت به اسلام کنید از گردن ما برداشته شود.

2- این ایده توسط چه کسی بود؟

ایده اولیه توسط خود حاج آقای فارسی ارائه شد.

3- هیئت ثارالله از کجا تامین مالی می شود؟

هیئت ما وابسته به هیچ ارگان یا جای خاصی نیست و بیشتر خرج های مراسمات را خیرین پرداخت می کنند. در ضمن افرادی که برای آژانس برنامه اجرا میکنند هیچگونه هزینه ای دریافت نمی کنند و همه برنامه های اجرایی داوطلبانه برگزار می شود.

4- چه فعالیتهای دیگری در این راستا و مشابه این کار انجام شده است؟

امسال کار جدیدی که انجام دادیم در دهه اول محرم یک سن نمایش درست کردیم که بعد از هر روضه ای که حاج آقا فارسی می خواندند، نمایش آن روضه بر روی سن اجرا می شد و تمام اتفاقات به صورت نمایش گونه اجرا می شد.

همچنین فعالیت های  زیادی در این 20 سال از ابتدای هیئت تاکنون انجام گرفته است. برای مثال یک نمایشگاه آلبوم تصویری از عکس های 20 ساله هیئت درست کرده ایم که در این مجال نمی گنجد. فقط به عنوان نمونه ای دیگر می توان به این حرکت اشاره نمود که شهادت یاران امام حسین و خود امام را به صورت سایه  تصویرسازی کرده ایم  که کار بسیار جدید و خوبی بود.

همچنین صحبت های امام حسین در مقتل را به صورت حرفه ای در استودیو ضبط کردیم و در روضه های هیئت پخش می کنیم که در نوع خود بازخورد خوبی داشته است

در شهادت امام صادق، اربعین و شهادت حضرت زهرا(س)  دسته سینه زنی راه می اندازیم و در روز عاشورا 5000 نفر تجمع می کنند. نشریه هیأت 15 سال است چاپ می شود  و الحمدلله کماکان ادامه دارد.

منبع:فرهنگ نیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین