عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۸۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
شیعیان و اهل تسنن شهر مالاتیای ترکیه کنفرانسی با عنوان «فهم قیام حسینی و پیام کربلا» در سالن مرکزی شهرداری این شهر برگزار کردند.
عقیق: با مشارکت شیعیان و اهل تسنن شهر مالاتیای ترکیه کنفرانسی با عنوان «فهم قیام حسینی و پیام کربلا» در این شهر برگزار شد.

در این کنفرانس که در سالن مرکزی شهرداری شهر مالاتیا برگزار شد؛ «محمد گوکتاش» از نویسندگان و فعالان فرهنگی اسلامی شناخته شده اهل سنت در ترکیه به سخنرانی در مورد قیام عاشورا پرداخت.

گوکتاش گفت: اگر حسین(ع) خود را فدا نکرده بود مطمئن باشید که امروز از اسلام خبری نبود. اگر او به شهادت نمی رسید کاروان اسلام مقصد خود را به کلی از یاد می برد.

وی ادامه داد: حضرت حسین(ع) تنها در یک صورت امکان ادامه زندگی داشت و آن هم بیعت با یزید و سکوت در برابر او بود. او اگر این راه را انتخاب می کرد بی شک با احترام و بزرگواری از او در قصرهای مجلل پذیرایی می‌کردند و او بی هیچ مشکلی زندگی می کرد اما در این صورت چیزی که امروز به نام دین اسلام می شناسیم دیگر وجود خارجی نداشت و تنها در تاریخ نامی از آن می ماند.

روحانی اهل سنت ترکیه ای با اشاره به این که شهادت تنها راهی بود که در برابر حسین(ع)  وجود داشت گفت: کسانی همچون عبدالله بن عباس و عبدالله بن عمر و نیز کسانی دیگر از بزرگان اسلامی با گفتن این که کوفیان حیله پیشه اند از رفتن حسین(ع) ممانعت می ورزیدند اما جالب است که هیچ راه دیگری را هم در پیش او نمی گذاشتند. این یعنی این که جز این راه، راه دیگری برای اعلام اعتراض نبود.

در ادامه این کنفرانس گروه های سرود و شاعرانی از اهل تسنن و شیعیان ترکیه به ارائه سرود و شعر با موضوع قیام حسینی و حماسه کربلا پرداختند.

منبع:ابنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین