عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۸۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
وهابی ها بدون مناظره مدعی پیروزی بر شبکه قرآن شدند
برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما که مدتی است با محوریت پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی وهابی‌هاباعث ایجاد عصبانیت و واکنش هایی از سوی شبکه‌های معاند شده است.
عقیق: برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما که مدتی است با محوریت پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی وهابی‌ها، هر شب بر روی آنتن رسانه ملی می رود در روزهای اخیر به دلیل استقبال از این برنامه باعث ایجاد عصبانیت و واکنش هایی از سوی شبکه‌های معاند شده است به گونه ای که در پی پخش این برنامه بازتاب‌های گسترده‌ای در شبکه‌های وهابی صورت گرفته و چندین شبکه ساعت‌های بسیاری از زمان خود را به این برنامه پرداخته‌اند.
شب گذشته قسمتی از این واکنش‌ها در برنامه شب آسمانی به نمایش گذاشته شد و مجری برنامه آقای دکتر امیر مهرداد خسروی ضمن پخش این کلیپ، بار دیگر کارشناسان وهابی را به مناظره علمی دعوت کرد و گفت: شبکه‌های معاند می خواهند با کارهای عوام فریبانه و همچنین ایجاد فضایی متأثر از رفتارهای روانی، مردم را فریب دهند در حالی که مردم دنیای امروز مردمی باهوش هستند که به راحتی نمی توان آن‌ها را فریب داد بلکه آن‌ها قادرند رفتارهای صادقانه را از بی صداقتی و ریا تشخیص دهند.

وی ادامه داد: این شبکه‌ها ادعا می کنند که شبکه قرآن و معارف سیما و برنامه شب آسمانی بیننده‌ای ندارد و اینجا این سؤال مطرح می شود که اگر این برنامه بیننده‌ای ندارد پس چرا این همه باعث نگرانی و ترس و واکنش‌های روانی در شما شده به گونه‌ای که اعلام کرد‌ه‌اید که ما می خواهیم در این رابطه برنامه بسازیم.
دکتر خسروی خطاب به شبکه‌های وهابی گفت: هر مناظره علمی باید مستند و معتبر باشد بهتر است که به جای واکنش‌های نادرست عاقلانه صحبت کنیم ما در برنامه خود تمام مطالبی که بیان می کنیم از اسناد معتبر از سوی فضلا و بزرگان اهل سنت است بنابراین بهتر است که شما نیز از کارشناسانی استفاده کنید که حداقل دارای وزن علمی باشند.
وی همچنین افزود: من در سال‌های پیش سفری به مکه و مدینه داشتم و اتفاقا از شهر تبوک نیز به این سفر رفتم مسلما هر کسی که از این مسیر وارد مکه و مدینه شود به راحتی در می یابد که وهابی ها چه بلاهایی که به سر شیعیان در نمی آورند و حتی اهل سنت نیز از بغض آن‌ها در امان نیستند چه برسد به شیعیان.

در ادامه، کارشناس برنامه شب آسمانی حجت الاسلام و المسلمین اکبر روستایی برخوردهای شبکه‌های وهابیت با این برنامه را بسیار متناقض خواند و بیان داشت: این افراد هر بار یک چیز را می گویند و در حالی که هنوز مناظره‌ای را نپذیرفته و اتفاقی صورت نگرفته مدعی پیروزی بر شبکه قرآن شده‌اند و گفته‌اند که باید برای این پیروزی جشن گرفت.
این کارشناس و محقق دینی پس از آن به موضوع برنامه که در رابطه با مختار ثقفی بود پرداخت و تصریح داشت: روش و منش وهابی‌ها عینا مانند بنی امیه است، بنی امیه نیز از زمانی که تأسیس شد تا زمانی که از بین رفت نسبت به ائمه رفتارهای بسیار تندی داشتند به گونه‌ای که در تاریخ آمده که اگر می شنیدند که اسم کسی علی است او را می کشتند. این برخورد تند نسبت به اهل بیت و شیعیان ایشان امروز در وهابی‌ها دیده می شود.

اکبر روستایی ادامه داد:آن ها به دلیل دشمنی با اهل بیت نسبت به کسی چون مختار ثقفی که تاریخ مدح و ثنای اهل بیت را درباره آن گزارش داده است تهمت و نسبت ناروا می دهند و به صرف این که او شیعه است او را زیر سؤال می برند. کارشناسان وهابی حتی مدعی هستند که مختار ادعای مهدویت داشته در حالی که حتی یک سند نیست که این ادعا را ثابت کند.
وی با بیان این مطلب که تمامی دشمنی وهابی‌ها با مختار به دلیل شیعه بودن او می باشد عنوان داشت: در کتاب منهاج السنة النبویه که نویسنده آن نیز ابن تیمیه از بزرگان وهابیت است در جلد 2 صفحه 70 آمده که مختار یاری امام حسین(ع) را اظهار کرد و قاتلین حسین بن علی را کشت و مختار دروغگوتر است و گناهانش بیشتر است از عمرسعد زیرا مختار شیعه است و عمربن سعد ناصبی است.
وی گفت:در جلد 4همین کتاب صفحه 554 نیز ابن تیمیه آورده که در کوفه قومی از شیعه بودند که یاوران امام بودند که مختار بن ابی عبید در رأس آن‌ها بودند و قومی هم بودند که ناصبی‌ها بودند و دشمن امیرالمؤمنین. این مطلب هم نشان دهنده این است که وهابی‌ها مختار را یاران و دوستداران اهل بیت می دانند و هم پاسخی است بر این مطلب که آن‌ها ادعا می کنند که امام حسین(ع) را شیعیانش کشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین روستایی در رابطه با این مطلب که مختار ادعای نبوت نیز کرده است بیان داشت:در کتاب النساب الاشراف بلاذری که از مورخین به نام اهل سنت است و متوفی 279 هجری بوده قمری بوده است آمده که مصعب پس از شهادت مختار زنان او را صدا زد و از مختار پرسید که چگونه فردی بوده است ام ثابت گفت که هر چه شما بگویید من نیز آن را می گویم اما عمره زن دیگر مختار گفت من مختار را مسلمانی می دانم که از بنده‌های صالح خداوند است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: مصعب پس از جواب عمره او را در زندان کرد و به عبدالله بن زبیر نوشت: عمره گمان می کند که مختار پیغمبر است! عبدالله زبیر نیز برای او نوشت که عمره را بکشید بنابراین ادعای نبوت از سوی مختار دروغی بوده که مصعب از خود ساخته بود و این دروغ همان ادعایی است که وهابی ها در شبکه های خود مدعی آن هستند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
0
این وهابی ها واسه خودشون یه دین جدید اورده اند حتی ادعا می کنند که پیامبر دارند
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین