عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۷
رییس ستاد اقامه نماز کشور، قرآن را شفای دردهای بشریت دانسته و گفت: استفاده از آیات قرآن باید در تمام سطوح تبلیغی حتی در روضه‌خوانی ائمه(ع) گسترش پیدا کند.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، صبح امروز در آیین افتتاحیه المپیاد قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص)، در مرکز آموزش‌ زبان و معارف اسلامی قم، قرآن را شفای دردهای بشریت دانسته و ابراز داشت: برخورد مصداقی قرآن در مورد آیه‌های که به ظاهر مربوط به گذشته است، بسیار مطلوب و مناسب می باشد؛ چرا که این آیات در روزگار کنونی مصادیق فراوانی دارند.

وی در ادامه درباره ضرورت تمسک به قرآن، یادآور شد: استفاده از آیات قرآن باید در تمام سطوح تبلیغی حتی در روضه‌خوانی ائمه(ع) گسترش پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، مسابقات و المپیادهای قرآنی را مانند جرقه‌ای برای حرکت جامعه به سوی کمال و سعادت معرفی کرد و گفت: قرآن باید در تمام ابعاد زندگی حضور داشته باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، افزود: طلاب و دانشجویان همزمان با رسیدن به مدارج علمی بالاتر، نسبت به شعائر اسلامی حساس‌تر و دقیق باشند؛ زیرا علمی که انسان را نسبت به عبودیت کم توجه کند، فایده ای ندارد.

حجت‌الاسلام قرائتی علوم را سه گونه معرفی کرد و ابراز داشت: بنابر آیات قرآن کریم علوم به مفید، مضر و خنثی تقسیم می‌شوند که پرداختن به علم مفید سبب رشد و تعالی جامعه و گرایش به علم مضر و علم خنثی ثمره‌ای جز اتلاف وقت و صرف هزینه ندارد.

وی در پایان با اشاره به آیات قرآن درباره ارشاد و اصلاح جامعه، گفت: ارشاد و اصلاح جامعه ربطی به سن افراد ندارد و شخص مصلح باید با در نظر گرفتن اولویت ها، از برخورد حاکمانه پرهیز نماید.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین