عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۱
كتاب «زندگاني امام حسين (ع) » به قلم سيد هاشم رسولي محلاتي با روايتي داستان‌گونه و با استناد به كتاب‌هاي مرجع، آيات و روايات، زندگاني سومين پيشواي شيعيان را از پيش از تولد تا پس از واقعه عاشورا روايت كرده است. چاپ هجدهم اين كتاب تا پايان سال از سوي دفتر نشر فرهنگ اسلامي روانه بازار كتاب خواهد شد.
عقیق: بنا بر این گزارش نويسنده كتاب در ۱۷ بخش به موضوعاتي مانند «ولادت»، «دوران كودكي و دامان پر مهر جد، پدر و مادر»، «از رحلت رسول خدا (ص) تا شهادت اميرالمومنين (ع) »، «پس از شهادت پدر»، «پس از شهادت برادر»، «وليعهدي يزيد»، «دوران حكومت ننگين يزيد تا قيام و نهضت امام حسين(ع)»، «حركت امام(ع) به سوي مكه و ماجراهاي پس از آن»، «دركربلا چه گذشت؟»، «شهادت امام(ع) و شمه‌اي از فضايل و مكارم اخلاق امام حسين(ع)» پرداخته است.

نويسنده با استناد به كتاب‌هاي معتبر و و روايت مورخان شيعه داستان ولادت امام حسين(ع) را نقل كرده است.

در قسمتي از كتاب مي‌خوانيم: «ترمذي در كتاب صحيح خود به سندش از ابن عباس روايت كرده كه: «رسول خدا(ص) حسين ابن علي(ع) را بر شانه خود سوار كرده بود، مردي آن حضرت را ديد و رو به حسين(ع) كرد و گفت: اي پسرك خوب مركبي سوار شده‌اي» رسول خدا(ص) فرمود: «و او هم خوب سواري است». اين روايات به علاقه و ارتباط عاطفي پيامبر(ص) و امام حسين(ع) اشاره دارد. »

نويسنده با ذكر همه حوادثي كه در زمان ولادت و بعد از ولادت تا شهادت آن حضرت رخ داده است، بيشترين گناه اين جنايت را متوجه معاويه مي‌داند و معتقد است: «معاويه با وليعهد قرار دادن شخصيتي مانند يزيد كه جرثومه پليدي، فساد و نيرنگ بود ستم را بر جامعه مسلمانان مسلط كرد و با اين‌ كه امام حسين(ع) و ديگر بزرگان اسلام با اين كار مخالفت كردند و در همان روزهاي نخست خطر اين فكرشيطاني و ضد اسلامي را كه در مغز معاويه خطور كرده بود به او گوشزد كردند، ولي علاقه شديد معاويه به يزيد و شيطنت برخي از مخالفان اسلام و خاندان رسول(ص) دست به دست هم داد تا اين فاجعه عظيم در تاريخ اسلام رخ دهد. »

چاپ هجدهم كتاب «زندگاني امام حسين(ع)» به قلم سيد هاشم رسولي محلاتي با اندكي تغيير نسبت به چاپ‌هاي پيشين تا پايان سال از سوي انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامي منتشر خواهد شد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین