عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که دشمن می خواهد به مراسم عزاداری محرم صورت خرافی بدهدگفت: همه باید مراقب باشند و مراسم عزاداری را به همان شیوه صحیح که مورد تایید ائمه(ع) است انجام دهند.
عقیق: آیت الله مکارم شیرازی امروز(29آبان) در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، از حضور عاشورایی ملت بزرگ ایران در مراسم عزای امام حسین(ع) تقدیر کرد و تصریح کرد: بحمدلله مراسم عاشورای امسال با شکوه خاصی در تمام شهرها و استان های کشور، همچنین سایر بلاد اسلامی و غیر اسلامی و حتی مراکز کفر برگزار شد و دسته جات و برنامه های عزاداری پرشکوه و پر خروش بود و معلوم شد بر خلاف خواست و نقشه های دشمنان و کارهای جنایت آمیز و اقدامات تروریستی آنها مردم بیشتر به این گونه مراسم ها ترغیب می شوند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سفر شماری از اساتید دانشگاه های ژاپن به قم و دیدارشان با وی همزمان با دهه محرم، گفت: آنها تحت تاثیر فوق العاده عاشورا و برنامه های عزاداری قرار گرفته بودند؛ این نشان می دهد عاشورا دارای جاذبه فوق العاده و عامل پیشرفت اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) است.

وی ابراز داشت: تحقق این مهم مشروط به این است که عاشورا با خرافات آمیخته نشود، دست هایی در کار است که هر سال عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) را با خرافات آلوده کنند و امسال نیز نمونه هایی وجود داشت، علما و آگاهان بیدار باشند آسیب ها و خرافات این مراسم باشکوه را لکه دار نکند.

وی با تاکید بر این که دشمن می خواهد به این مراسم صورت خرافی بدهد و این نقشه اصلی آنها است، اظهار داشت: همه باید مراقب باشند و مراسم عزاداری را به همان شیوه صحیح که مورد تایید ائمه(ع) است انجام دهند.

وی هرگونه آسیب رساندن به بدن را نامناسب دانسته و افزود: ما وظیفه داریم این مسائل را بیان کنیم و خوشبختانه بر اثر همین تذکرات و نظارت دستگاه ها و نهادهای مسؤول در جمهوری اسلامی ایران تقریبا این گونه مسائل در کشور ما جمع شده است و به نظر می رسد در سالیان آینده وضعیت نیز بهتر شود.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین