عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه قوچان:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قوچان گفت: ویژگی مهم کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند حرام‌خواری آنان بود وگرنه آنها حق را شناخته و آن را می‌دیدند.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم آزاد در قوچان اظهار داشت: هرساله در ابتدای ماه قمری همه شیعیان و فرزندان اسلام از زن و مرد، کوچک و بزرگ در مدرسه امام حسین(ع) ثبت‌نام می‌کنند.

وی ادامه داد: دانش آموز یا دانشجو در ابتدای سال تحصیلی در مدرسه و دانشگاه ثبت‌نام کرده و هدفش افزایش علم و دانش و ارتقاء پیداکردن است تا جایگاه اجتماعی او بالاتر رود.

آزاد با بیان این مطلب که ثبت‌نام در مدرسه امام حسین(ع) به معنای آموختن درس‌های عاشورا و گام برداشتن به سمت معنویت است، تاکید کرد: نهضت عاشورا از ابتدای حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا مکه و نینوا و طی مسیر کاروان اسرا تا برگشت به مدینه همه دارای درس و پیام است که از آن به درسهای عاشورا تعبیر می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قوچان یادآور شد: هدف از شرکت در مجالس عزای امام حسین(ع) فراگرفتن پیام‌های عاشورا بوده تا حسینی شده و اگر غیر از این باشد همانند دانش آموزی خواهیم بود که تمام سال تحصیلی را بدون غیبت در کلاس درس حضور دارد اما در پایان مردود می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که بعضی‌ها فقط در این مدرسه حضور داشته و در پایان بدون شناخت و یادگیری دروس محرم و عاشورا مردود می‌شوند، گفت: در کلاس امام حسین(ع) باید پرواز کردن را همچون قمربنی هاشم(ع)، علی اکبر(ع) و حبیب بن مظاهر یاد گرفت و امام حسین(ع) در ماه محرم می خواهد راه پرواز و خلیفه الله را نشان دهد.

آزاد یادآور شد: در واقعه کربلا دو مسئله قابل توجه بود یکی اینکه دو لشکر مقابل هم هر دو اهل نماز و قرآن بودند به گونه‌ای که در روز دوم هنگام ورود حُر به کربلا برای خواندن نماز به امام(ع) اقتدا کردند.

وی بیان کرد: مسئله دوم این است تمام مردمی که در برابر امام حسین(ع) قرار گرفتند ایشان را شناخته و اهل کوفه بودند یعنی امام علی(ع) و حکومتشان و تمام فرزندانشان را می شناختند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قوچان با بیان این موضوع که ممکن است کسانی اهل نماز و روزه بوده اما در میدان مقابل امام زمان خود بایستند، عنوان کرد: امام حسین(ع) در بیان دلیل قرار گرفتن این افراد در برابر امامشان می فرمایند:« شکم‌هایشان از حرام پرشده و بر قلب‌هایشان مُهر زده شده است.»

وی خاطرنشان کرد: حرام خواری ویژگی مهم کسانی است که در برابر امام حسین(ع) ایستادند با اینکه حق را شناخته و آن را می‌دیدند.

وی یادآور شد: رباخواری، ندادن خمس، زدن از کار خود حتی به میزان ثانیه‌ای، کم فروشی، گران فروشی و احتکار در بازار مصادیقی از این حرام‌خواری است.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین