عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۷
۳۰ آبان ماه برگزار می شود؛
'از قله عاشورا تا دریای ظهور' و 'محرمانه، مستقیم' دو اثر جدید به قلم اسماعیل شفیعی سروستانی پنج شنبه ۳۰ آبان در سالن همایش های کانون پرورش فکری رونمایی می شود.
عقیق: کتاب های "محرمانه، مستقیم" و "از قله عاشورا تا دریای ظهور" دو اثری است که به قلم اسماعیل شفیعی سروستانی نگاشته شده­ و همزمان با هفتاد و هفتمین نشست از سلسله نشست­های فرهنگ مهدوی موسسه موعود رونمایی می شود.
اسماعیل شفیعی سروستانی، نویسنده، روزنامه‌نگار و مهدویت‌پژوه ا‌ست. پژوهش‌های او در حوزه غرب­ شناسی، ادبیات فارسی، مطالعات فرهنگی، مطالعات مهدویت و آخرالزمان شناسی موجب انتشار بیش از 670 مقاله و 30 کتاب مستقل شده است. وی هم اکنون نیز مدیرمسئول ماهنامه موعود و مدیر موسسه فرهنگی موعود عصر(عج) است.
کتاب هایی چون دایره المعارف موعود آخرالزمان، دانشستان سرزمین­های درگیر در واقعه شریف ظهور، استراتژی انتظار، قوم نشان شده، مثلث مقدس، غرب و آخرالزمان، نقش روشنفکری، ولنگاری فرهنگی، جاهلیت مدرن و... تنها تعدادی از کتاب های این نویسنده هستند که برای بسیاری از مخاطبان و پژوهشگران عرصه فرهنگ و مهدویت آثاری شناخته شده هستند.
کتاب "محرمانه مستقیم! آنچه جوانان نباید بخوانند" شامل مجموعه نامه هایی از نگارنده به جوانان است. کتاب "از قله عاشورا تا دریای ظهور" نیز در ارتباط با موضوع مهدویت و عاشورا است. نویسنده در ابتدای کتاب، موضوع و خط مشی نوشته را چنین بیان کرده است:
"از قله عاشورا تا دریای ظهور، توصیفی شاعرانه از جریانی جهادگر، منتظر و اندیشمندانه است که با اتصال و اتصاف به "زیارت سرخ"، معنی متعالی زندگی را از مکتب عاشورا فرا می­گیرد تا در بستر تاریخ، چونان رودی جاری شود؛ فراز و نشیب­های حیات را با تکیه به مرامنامه شیعه بودن پشت سر نهاده و در کسوت اهل انتظار، به استقبال امام زمانش برود.
این اثر، پنجره ای نو به سنت زیارت و زیارت عاشورا است که امید می رود طبع لطیف آن دو امام بزرگوار را بیاراید."
مراسم رونمایی از این دو اثر ساعت 14 و 30 دقیقه پنج شنبه 30 آبان در سالن همایشهای کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می شود.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین