عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۹
یک استاد حوزه:
پشت تمام کارهای بزرگی که در طول تاریخ بشریت شکل گرفته، یک زن محکم و قوی نقش داشته است؛ از جمله آن زنان حضرت زینب(س) است.
عقیق: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: پشت تمام کارهای بزرگی که در طول تاریخ بشریت شکل گرفته، یک زن محکم و قوی نقش داشته است؛ از جمله آن زنان حضرت زینب(س) است.

راضیه محمدزاده با بیان این‌ مطلب اظهار کرد: با عمل به دین و الگوهایی که خداوند ارائه داده است می‌توانیم به رستگاری نائل شویم و یکی از این الگوها، زنان بزرگ تاریخ هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: وقتی از پیامبر(ص) سوال می‌کنند که چه کسانی در حفظ دین اسلام نقش داشته‌اند، پیامبر ابتدا به نقش حضرت خدیجه(س) اشاره می‌کنند و می‌فرمایند اگر نبود خدیجه شاید دین اسلام این چنین در تمام جهان ریشه پیدا نمی‌کرد و هر گاه می‌خواست دعا کند حضرت فاطمه(س) را محور دعاهای خود قرار می‌داد.

محمدزاده با تاکید بر این‌که «محور نیمی از کارهای مهم، در تاریخ زنان هستند» خاطرنشان کرد: حتی حلقه وصل نبوت و امامت توسط حضرت زهرا(س) شکل می‌گیرد، در روز عاشورا هم به همین ترتیب بود یکی از مهمترین افرادی که واقعه عاشورا را به گوش جهانیان رساند حضرت زینب(س) بود.

وی در ادامه با اشاره به شعر معروف "کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود" گفت: حضرت زینب(س) باعث شد که عاشورا در تاریخ ماندگار شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به مشترکاتی که در وجود زن و مرد است، اظهار کرد: خلقت زن و مرد یکی است و همه انسان‌ها می‌توانند به یک درجه بالای بندگی برسند، تمام صفاتی که در مورد حضرت عباس(ع) بیان می‌شود آن صفات در مورد زینب کبری نیز مطرح می‌شود مثل معرفت، شجاعت و پیروی از امام زمان خود، اما باید دقت کنیم که زنان یکسری ویژگی‌های خاص‌تر نسبت به مردان دارند.

محمدزاده در ادامه با اشاره به این ویژگی‌های خاصی که در وجود زنان است، گفت: زن نقش آرامش‌گری و هدایت‌گری را بر عهده دارد. این دو ویژگی در مورد زنان بارزتر است تا مردان. حتی در آیه 21 سوره رم نیز به این نقش زنان اشاره شده است. همین ویژگی‌های خلقت زن بود که توانست واقعه عاشورا را ماندگار کند.

وی در پایان گفت: حضرت زینب(س) با محبت، صبوری، مدیریت در بحران‌ها، شکرگزاری، ‌اعتماد به نفس و خیلی از ویژگی‌های مثبت دیگر توانست واقعه عاشورا را به درستی بیان کند و بانوان ما نیز می‌توانند با تأسی از بانوان بزرگ خلقت به این درجات برسند.

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین