عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۶
معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي تأکید کرد: آیین عزاداری سقای تشنگان كربلا با حضور عاشقان مكتب و سيره امام حسين(ع)، دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری در حرم رضوی برگزار می‌شود.
عقیق: حجت‌الاسلام جلال حسيني با اشاره به اقدامات این نهاد در ایام ماه محرم و عاشورا و تاسوعای حسینی اظهار کرد: آستان مقدس حرم رضوی یکی از اماکن معنوی است که هر سال با فرارسیدن ماه محرم برنامه های گسترده ای در آن برای زائران و مجاوران تدارک دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام حسيني ادامه داد: امسال هم در روز تاسوعای حسینی آیین عزاداری سقای تشنگان كربلا با حضور هیئات مذهبی و زائران و مجاوران و ویژه برنامه "در سایه‌سار وفا" در شب تاسوعای حسینی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

قرائت زیارت ناحیه مقدسه در رواق امام خمینی(ره)

وی افزود: ویژه برنامه‌های تاسوعای حسینی با سخنرانی آیت‌الله احمدعلم الهدی و حجت‌الاسلام کازرونی از ساعت 8 صبح تا بعد از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي با اشاره به ویژه برنامه عزاداری عاشورای حسینی تصریح کرد: این ویژه برنامه با عنوان "در سوگ خورشید" بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و زیارت عاشورا و زیارت ناحیه مقدسه نیز در این روز قرائت می شود.

آیین مقتل خوانی

وی از برگزاری آیین مقتل خوانی خبر داد و افزود: این آیین در روز عاشورای حسینی از ساعت 9:30 صبح در رواق امام خمینی(ره) و دارالرحمه برای زائران و مجاوران پیش بینی شده است.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: مراسم شب شام غریبان نیز بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام مقری در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گفته وی برگزاری 70 ويژه برنامه بيان معارف حسيني در دهه اول محرم، 100 برنامه قرائت نجوای عاشورایی و برپایی 35 محفل انس با قرآن را بخش دیگری از ویژه برنامه هایی است که برای ماه محرم تدارک دیده شده است.

نجوای عاشورایی در پایتخت معنوی طنین انداز می شود

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي بیان کرد: قرائت نجوای عاشورایی یکی از ویژه برنامه های مهمی است که با حضور گسترده زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) و با قرائت زیارت عاشورا در پایتخت معنوی طنین انداز می شود.

وی از تشرف نوغلامان حسيني همزمان با عاشورا و تاسوعای حسینی به حرم رضوی خبر داد و گفت: 300 مداح نوجوان به عنوان نوغلامان حسینی به حرم رضوی مشرف می شوند تا تسلیت خود را به پیشگاه نورانی علی بن موسی الرضا (ع) عرض کنند.

محفل قرآني بامداد عاشورا

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: محفل قرآنی بامداد عاشورا نیز برای سومین سال در شب عاشورا برگزار می شود و زائران و مجاوران می توانند در این مراسم حضور پیدا کرده و از این مراسم معنوی فیض ببرند.

وی از برگزاری 5 همایش تخصصی ویژه فرهیختگان و مبلغان خبر داد و افزود: این همایش ها با عناوین "روش شناسی تبلیغ از منظر حضرت رضا(ع)"، "تبیین ابعاد سیاسی و اجتماعی قیام امام حسین(ع)"، "عزت و عزتمندی در زندگی با الهام از قیام عاشورا"، "امید و نشاط دینی" در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به مناسبت ایام محرم برگزار می‌شود.



منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین