عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹
در شب عاشوراي حسيني مراسم احياي اين شب با برگزاري آيين‌هاي محفل انس با قرآن و عترت و عزاداري و سوگواري از ساعت ۱ بامداد در شبستان امام خميني (ره) حرم مطهر برگزار مي‌گردد.
عقیق:مدير تبليغات و ارتباطات آستان مقدس قم به تشريح برنامه‌هاي حرم مطهر و مسير حركت دسته‌هاي عزاداري در تاسوعا و عاشوراي حسيني پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد صادقي آرمان اظهار داشت: خادمان كريمه اهل‌بيت در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني، پذيراي شيفتگان و ارادت‌مندان خاندان عصمت و طهارتند.

وي به مسير حركت دسته‌هاي عزاداري و ورودي و خروجي‌هاي تعيين شده براي آنها گفت: هيئت‌هاي عزاداري كه از سمت خيابان امام خميني (ره)، نيروگاه، شاه ابراهيم (ع) و… حركت مي‌كنند، مي‌توانند از مسير ميدان شهيد مطهري، پل شادمان، ورودي درب ۲۲ صحن جوادالأئمه عليه‌السلام، درب ۲۱ مسجد اعظم وارد حرم شده و پس از عزاداري از مسير درب ۲۰ خارج شوند.

مدير كل تبليغات و ارتباطات آستان مقدس قم افزود: دسته‌هاي عزاداري كه از سمت بلوار امين، خيابان صفائيه، خيابان انقلاب، خيابان شهيد طالقاني و…، حركت مي‌كنند، مي‌توانند از مسير درب شماره ۳ صحن امام رضا(ع) وارد حرم مطهر شده و پس از عزاداري وسوگواري از درب شماره ۵ خارج شوند.

وي با اشاره به اختصاص درب‌هاي ورودي ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ براي خانواده‌ها، اظهار داشت: در تاسوعا و عاشوراي حسيني ورودي‌هاي ۱، ۵، ۸، ۹ و ۱۰ نيز ويژه آقايان و ورودي‌هاي ۶ و ۷ ويژه خواهران در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين صادقي درباره اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشوراي حسيني اظهارداشت: در ظهر تاسوعا و عاشوراي حسيني، نماز جماعت در صحن صاحب‌الزمان (عج)، صحن فاطمي (ضلع شرقي حرم) و ميدان آستانه اقامه مي‌شود؛ همچنين در مسجد اعظم و شبستان امام خميني (ره) نيز نماز جماعت ويژه برادران اقامه مي‌گردد.

وي با اشاره به مسدود بودن صحن امام هادي(ع)(عتيق) به دليل ساخت و ساز، اظهار داشت: در تاسوعا و عاشوراي حسيني درب مدرسه علميه فيضيه از ميدان آستانه به سمت صحن جوادالأئمه (ع)حرم مطهر به روي برادران باز مي‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين صادقي در پايان به برگزاري آيين احياي شب عاشورا در حرم مطهر اشاره و اظهار داشت: در شب عاشوراي حسيني مراسم احياي اين شب با برگزاري آيين‌هاي محفل انس با قرآن و عترت و عزاداري و سوگواري از ساعت ۱ بامداد در شبستان امام خميني (ره) حرم مطهر برگزار مي‌گردد.

منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین