عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹
مداح شهید، محمد منتظری شهید تازه تفحص شده‌ای است که چندی پیش هویت پیکر او شناسایی شد. این شهید ۱۸ ساله که به گواه خانواده مانند دیگر اعضای خانواده‌اش استعداد خوبی در مداحی داشت و در مجالس مختلف ذکر مصیبت اهل بیت(ع) را فراموش نمی‌کرد.
عقیق: مداح شهید، محمد منتظری شهید تازه تفحص شده‌ای است که چندی پیش هویت پیکر او شناسایی شد. این شهید 18 ساله که به گواه خانواده مانند دیگر اعضای خانواده‌اش استعداد خوبی در مداحی داشت و در مجالس مختلف ذکر مصیبت اهل بیت(ع) را فراموش نمی‌کرد، گاهی پیش می‌آمد که اشعارش برای مدح خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را خود می‌سرود. سروده این مداح شهید که این روزها دوستان و همسنگرانش در بیان احوالات او، آن را نقل می‌کنند، راجع به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است. متن این شعر نیمه تمام که به گفته برادر شهید هیچ گاه تکمیل نشد به شرح زیر است:

ای سِمَت نوکریت شرف و عزت و فخر همه

ای به تمنای غمت، به لب اهل ولا زمزمه

ذاکر و مداح تو‌ام ای پسر فاطمه(س)

حجت الاسلام احمد منتظری برادر کوچک شهید با نقل قول اشعار برادر شهیدش می‌گوید: ذوق ادبی شهید محمد منتظری در یادداشت‌ها و نامه‌‌های او به اهالی خانواده هم نمایان بود. او در دفترچه یادداشتش صفحه اول دست نوشته‌هایش را با یک دوبیتی معروف از"قیصر امین پور" اینگونه آغاز می‌کند:

مبادا خویشتن را واگذاریم

امام خویش را تنها گذاریم

ز خون هر شهیدی لاله روید

مبادا روی لاله پا گذاریم

این ذاکر اهل بیت(ع) در مدت عمر کوتاه خود فعالیت‌‌های فراوانی در هیأت‌های امام حسین(ع) و پایگاه‌های بسیج داشت. نه فقط در مداحی بلکه در تقوا و سلوک معنوی نیز زبانزد محل بود. 18 سال بیشتر نداشت اما آنچنان در این مدت مردم محل او را امین در مسائل دینی و معنوی شناخته بودند که وقتی در مسجد تهران‌نو، آقای مقدسی پیش نماز مسجد به سفر می‌رفت، به جای او و به عنوان نائب پیش نماز، نماز می‌خواند.

شهید محمد منتظری فرزند علی‌محمد یکی از شهدای تازه تفحص شده طی عملیات برون‌مرزی اخیر است که هویتش به‌ تازگی شناسایی شده است. شهید والامقام محمد منتظری متولد 1346 تهران است که در سال 1364 و طی عملیات والفجر8 در منطقه فاو به شهادت رسیده است و حالا پیکر مطهر این شهید 18ساله بعد از گذشت 28 سال به میان خانواده خود بازگشته است.


منبع:تسنیم




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین