عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳
در گفتگو با جهانبخش فرجی بیان شد:
قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه دین حضرت محمد(ص) با قیام امام حسین(ع) به کمال رسید، گفت: باید در این ماه مبارک مراقب باشیم که از قرآن که یکی از مهمترین محورهای قیام امام حسین(ع) است، فاصله نگیریم.
عقیق: «جهانبخش فرجی» مؤذن و قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به اینکه قیام عاشورا پیوندی ناگسستنی با قرآن دارد، اظهار داشت: زندگی امام‏ حسین(ع) از نقطه آغاز در مدینه تا سرانجام شهادت در کربلا و تمامی حوادثى که در این فاصله زمانى و مکانى رخ داد، برای انسان‌ها پیام‌هایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

خروج از راه قرآن ظلمی بزرگ در حق اهل‌بیت‌(ع) است

وی با بیان اینکه شروع نهضت امام حسین(ع) از مراسم حج و حرکت ایشان به کربلا برای احیای فرهنگ قرآنی در زمان خود بوده است، اظهار داشت: اقامه نماز ظهر عاشورا و همچنین تلاوت سر مبارک امام حسین(ع) بالای نیزه نشان‌ دهنده اهمیت توجه به مبانی قرآنی به ویژه احیای امر به معروف و نهی از منکر است، بنابراین اگر ما از راه قرآن خارج شویم ظلمی بزرگ در حق اهل بیت‌(ع) کرده‌ایم.

این قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه تشویق مردم به ارتباط با قرآن می‌تواند جامعه را به سمت الهی شدن سوق دهد، خاطرنشان کرد: شیطان همواره درصدد فریب انسان از راه‌های گوناگون است، اما در روایات داریم که شیطان در لحظه‌ای که فردی پشت رحل قرآن می‌نشیند و با قرآن ارتباط برقرار می‌کند، بدترین حال را دارد بنابراین تلاوت قرآن می‌تواند انسان را به هدایت الهی و خلوص در بندگی برساند.

ارتباط ظاهری با قرآن زمینه هدایت الهی است

فرجی با بیان اینکه ارتباط ظاهری و کلامی با قرآن بستری برای ایجاد ارتباطی عمیق با مبانی الهی است، تصریح کرد: آشنایی با خواندن و مفاهیم قرآن دارای اعماقی است که تأثیرات آن در زندگی افرادی که با قرآن مأنوس می‌شوند، متجلی خواهد شد که البته اگر این الفت با مبانی الهی از دوران کودکی باشد به طور حتم اثرات مثبت بیشتری خواهد داشت، بنابراین باید ارتباط ظاهری با قرآن جدی گرفته شود.

این قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به اهمیت توجه به قرآن در ماه عزاداری امام حسین(ع)، اظهار داشت: باید در این ایام مراقب باشیم که از قرآن که یکی از مهمترین محورهای قیام امام حسین(ع) است، فاصله نگیریم.

فرجی با بیان اینکه مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید ترویج دهنده فرهنگ قرآنی باشد، گفت: برخی از نوحه‌های ما در مراسم عزاداری نه به طور عمد بلکه از روی عشق و علاقه به ائمه اطهار(ع) و ناآگاهی خارج از محدوده الهی است که باید مواظب باشیم که نوحه‌های ما به نوحه‌های ضربی و آهنگین تبدیل نشود که تداعی‌کننده آهنگ‌های مسموم در ذهن عزاداران باشد.

دین پیامبر اسلام با قیام امام حسین(ع) به کمال رسید

وی با اشاره به اینکه دین حضرت محمد(ص) با قیام امام حسین(ع) به کمال رسید، افزود: شناخت درست عاشورا و پیام‌های الهی این قیام تاریخی، مسئولیت بزرگی در جهت احیای فرهنگ دینی بر عهده مسلمانان قرار داده است، بنابراین ما باید با تدبر در عوامل و دستاوردهای این نهضت در گسترش و معرفی آن به جهان تلاش کنیم.

این قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) برای احیای دین و احکام شریعت اسلام و سنت پیامبر بود، اظهار امیدواری کرد که با عمل به فرامین الهی و مبارزه با ظلم، دفاع از مظلوم و همچنین احیای امر به معروف و نهی از منکر بتوانیم ادامه دهنده راه امام حسین(ع) باشیم.


منبع:فارس



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین