عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
توصیه های آیت الله وحید خراسانی به عزاداران محرم
عَلَم هایی که افراشته می شود زیر آن علمها مبادا یک نظر نابجایی، یک کلمه ناروایی، یک عمل فاسدی انجام بشود، چون این هیئتها مورد نظر شخص خاتم انبیا است. از حرام اجتناب کنید، واجبات را به جا بیاورید، در عزای او هرچه بکنید در حد خودتان است، نه در حد او.

هیئت های حسینی بیدار بشوند. اولا مواظب باشند مبادا عزاداری ها آلوده به گناهی بشود. آنچه مهم است این است که این اکسیر احمر باطل.
عزاداران حسینی باید منزه از حرام باشند، اتیان واجبات ، ترک محرمات شود. هیئات باید مظاهر تقوی باشند، عَلَم هایی که افراشته می شود زیر آن علمها مبادا یک نظر نابجایی، یک کلمه ناروایی، یک عمل فاسدی انجام بشود، چون این هیئتها مورد نظر شخص خاتم انبیا است.
از حرام اجتناب کنید، واجبات را به جا بیاورید، در عزای او هرچه بکنید در حد خودتان است، نه در حد او.
اصلا مبهوتم چه بگویم؟ رسول در عزای او فاجعه زده شد. فاطمه زهرا وضعش به جایی رسید که هر روز برای او شیون می زند، و صیحه زهرا تمام ملائکه را بیچاره کرده، عقلها پریشان شده، این چه مقامی است؟! از خود او نمی شود دم زد، خدا باید ذکر او را بکند. سوره والفجر بیان خدا برای سر بریده سیدالشهداء است: «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ، ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً»، حجت خدا فرمود: این سوره در شأن جد من است. ما از او بگذریم!!!

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خراسانی
212113

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین