عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
ناگاه ديدم آقا امام زمان (عج ) در رواق تشريف دارند حاج حسن على خدمت آن حضرت عرض كرد: يابن رسول اللّه ، شما اينجا تشريف داريد و مردم به زيارت شما، به سامرا مى آيند.
عقیق: آخوند ملا محمّد كاظم هزارجريبى فرمود: شنيدم از آقا ميرزا محمّد شهرستانى كه عالم جليل القدرى بود كه بر جنازه سيد بحرالعلوم نماز خواند فرمود: من در اوايل جوانى مجاورت زمين كربلا را اختياركرده بودم رفيقى داشتم صالح و متقى، مجاور نجف اشرف بود، از اهل خاتون آباد، اسمش حاج حسن على بود مكرر مرا تكليف مى كرد به نجف بروم و در آنجا مجاورت نمائيم؛ زيرا در كربلا قساوت مى آورد و مجاورت در نجف به مراتب بهتر است، تا شبى خواب ديدم در رواق حضرت اميرالمؤمنين(ع) مى باشم و همان رفيق مان حاج حسن على هم آنجا بود و بر من مجاورت كربلا را باز انكار مى كرد.
   
ناگاه ديدم آقا امام زمان(عج) در رواق تشريف دارند حاج حسن على خدمت آن حضرت عرض كرد: يابن رسول اللّه، شما اينجا تشريف داريد و مردم به زيارت شما، به سامرا مى آيند. فرمود آنجا هم هستم، پس بدست مبارك اشاره كرد بسوى ضريح و فرمود: ((بحقّ اميرالمؤمنين لا يقوّدون احد امن كربلا الى جهنّم))
يعنى: به اميرالمومنين قسم كه هيچ كس را از كربلا به سوى جهنّم نمى برند سپس فرمود: به شرط اين كه شبى را در آنجا مانده باشد. من گمان كردم، مقصود حضرت از بيتوته يعنى مشغول عبادت باشد.
من عرض كردم: ما شبها را مى خوابيم تا هنگام طلوع آفتاب فرمود: اگر چه خوابيده باشد تا هنگام طلوع آفتاب به اين جهت من هم مجاورت زمين كربلا را اختيار كردم.


منبع:باشگاه خبرنگاران
   

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نت نامه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
باسلام
مطلب شما درخبرنامه بیرق نت نامه لینک شد.
http://net-nameh.com/archive/beyragh.html
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین