عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۵
"عاشورا شعری" از جمله آلبوم‌های منتخب در حوزه نغمات عاشورایی است که مرکز موسیقی حوزه هنری به مناسبت ایام عزاداری حضرت سید الشهدا آن را منتشر کرده است.
عقیق:مرکز موسیقی حوزه هنری طی سالهای اخیر با هدف ارائه الگوهای تازه در ژانر موسیقی عاشورایی و ایام شهادت حضرت سید الشهدا(ع) اقدام به انتشار آلبوم های متعدد موسیقایی در گونه های مختلف و متعدد کرده است.

این آثار از جمله مجموعه‌های موسیقی ویژه ایام محرم و صفر است که تلاش دارد با ارائه گونه‌های مختلف از نواها و نغمات مخاطبان را با شیوه صحیح و درست مداحی اهل بیت (ع) و واقعه جانسوز کربلا آشنا کند.

یکی از این آثار موسیقایی مجموعه صوتی "عاشورا شعری" با تدوین و اجرای اصغر فردی است که تاکنون کمتر به صورت عمومی در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی عاشورایی قرار گرفته است. این مجموعه یکی از کم‌نظیرترین مجموعه های صوتی ویژه محرم است که در آن برای اولین بار از کلام زنده‌یاد استاد شهریار و صدای استاد سلیم موذن زاده اردبیلی استفاده شده است.

مدح عربی امام حسین(ع) با اجرای استاد سلیم موذن زاده اردبیلی، مقدمه در پیرامون ادبیات رثایی آذربایجان، مرثیه ای از استاد شهریار با صدای شاعر و نوای سلیم موذن زاده، "شباهنگ" با شعری از زنده یاد میرزا عبدالرحیم هندی، غزل نوحه فارسی "کاروان کربلا" با صدای استاد شهریار و نوای سلیم موذن زاده، شعر رثایی اثر حالی اردبیلی،  شعر رثایی اثر استاد شهریار، نوحه‌خوانی سلیم موذن‌زاده، شعر رثایی فارسی "بخواب اصغر" اثر استاد شهریار، ابیاتی از مثنوی آتشکده اثر میرزا محمدتقی حجت‌ الاسلام ، غزل نوحه اثر واقف سرابی و روضه‌خوانی استاد سلیم موذن‌زاده از جمله قطعاتی هستند که در آلبوم "عاشورا شعری" منتشر شده است.

موسیقی متن فیلم ساخته ناصر چشم‌آذر، "گابوی" با اجرای کامل جلیلوف، فلوت عربی با اجرای نعیم الاحمد و تکنوازی نی با اجرای استاد حسن کسایی هم موسیقی‌های انتخابی این آلبوم موسیقایی هستند.


منبع:مهر

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین