عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
در مراسم اهدای پرچم متبرک آستان قدس رضوی به هیئات مذهبی سراسر کشور

عقیق: تولیت آستان قدس رضوی گفت: همه باید سعی کنیم سروده‌ها، نوحه سرایی‌ها، مجموعه اشعار، مدیحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی ما همه دارای مفاهیم بلندی باشد که از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) گرفته‌ایم.

آیت‌الله واعظ طبسی در مراسم اهدای پرچم متبرک آستان قدس رضوی به 496 هیأت مذهبی از سراسر کشور که در تالار اماکن متبرکه رضوی برگزار شد، ضمن تاکید بر برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در اقصی نقاط کشور، گفت: امروز تقریباً در همه مراسمی که به عنوان مراسم مذهبی برگزار می‌کنیم، رسانه‌های خارجی کاملاً دقت دارند، پیام شما را می‌گیرند و با روش ما و نگاه‌مان به زندگی آشنا می‌شوند. بنابراین در این عرصه باید درس چگونه زندگی کردن را منتقل کرد و آموزش داد.

وی اظهار کرد: شما باید در همان سینه‌زنی و زنجیرزنی کاملاً سنتی خودتان، پیام صفا و مقاومت و درس زندگی و زنده ماندن را به مردم بدهید. باید روحیه آزادگی، استقلال، استغنا و عزت نفس را برای دنیا بیان کنید.

وی تاکید کرد: از هرگونه حرکتی که موجب هتک جنبه‌های دینی و مذهبی می‌شود، پرهیز کنید و به دیگران نیز توصیه نمایید. با عزاداری‌ها، عزت اسلام و تشیع را حفظ کنید. امروز دشمنان ما روی تشیع و شیعه و علاقه‌مندان مکتب حسینی مطالعه و کار می‌کنند. شما در مراسمی که برگزار می‌کنید، این پیام را بدهید که ما در برابر قدرت‌های سلطه‌گر و مستکبر، مقاوم، آزاد، مستقل به خود متکی و به خدا متکی ایستاده‌ایم.

واعظ طبسی گفت: این افتخار بر شما عاشقان، مشتاقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که عمری در خدمت امام حسین(ع) بوده و امروز با دنیایی اشک، عشق و صفا و صمیمیت و محبت و دلدادگی در خدمت آن حضرت هستید، گوارایتان باشد؛ سرمایه خوبی اندوخته‌اید، این سرمایه را نگه دارید و آن را حفظ کنید.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: شما میانسالان و کهنسالان به این سرمایه ارزشمند که اندوخته‌اید توجه داشته باشید. امروز خوشبختانه اکثریت جامعه که در اجتماعات بزرگ و پیام‌دار در برابر قدرت‌های استکباری شعار یاحسین(ع) سر می‌دهند، جوانان و نوجوانان و فرزندان شما هستند.

وی تأکید کرد: باید با معرفت و شناسایی امام حسین(ع) را بیشتر بشناسیم و از مکتب او درس بگیریم. جوانان ما باید درباره زندگی حضرت بیشتر مطالعه کنند. هرچند کتاب‌های متعددی در این زمینه نوشته شده است، اما هنوز نتوانسته‌اند شمه‌ای از آن روح بزرگ و مطهر و آسمانی را در معرض افکار عمومی قرار دهند.

وی با بیان این جمله که «حسین دنیایی از صفا و پاکی و دنیایی از اخلاص و صداقت بود» بیان کرد: آن حضرت درس آزادگی و حریت و درس ایثار و جوانمردی به جهان آموخت و انسان‌هایی را تربیت کرد که تا دنیا باقی است، آنها با آن روحیه و آن الهام‌پذیری می‌توانند منشأ حرکت بسیار عظیم و مؤثر برای جامعه اسلامی و بشری باشند.

واعظ طبسی افزود: پیام حسین(ع) یک پیام جاوید و زندگی‌اش یک زندگی پر از افتخار و درس آموز است. آنهایی که او را شناخته و از مکتبش درس گرفته‌اند، روح مقاومت و پایداری و شجاعت و شهامت را در برابر دشمن آموخته‌اند و در برابر هیچ قدرتی هراس به دل راه نمی‌دهند. این خصوصیات ملت بزرگ ایران و مسلمانان و شیعیان است.

این عضو مجلس خبرگان همچنین به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بیانات بلند، جذاب، دلنشین و دارای پیام رهبر معظم انقلاب را همه ما دیروز شنیدیم و به گوش جان گرفتیم. همان بیاناتی که ملهم از مکتب حسین(ع) بود و هست و به یاری خدا این راه را ادامه می‌دهیم.

واعظ طبسی، در پایان با اشاره به معنویت حرم مطهر رضوی و زیارت آن حضرت، افزود:‌ اینجا، مرکز عجیبی است. اینجا بعید می‌دانم زائر دست خالی برگردد. حضرت خیلی آقاست. خیلی بزرگ و کریم است. این فرصت را مخصوصاً جوانان مغتنم بشمارند. این فرصتی که خدای متعال برای زیارت نصیبتان کرده، قدر بدانید.

وی افزود: هر چه می‌خواهید، در این آستان مطرح کنید. به هیچ طبیبی متکی نباشید، زیرا اینجا طبیب طبیبان است. دردمندان اینجا درد خود را درمان می‌کنند. نیازمندان هم همچنین.

وی گفت: ان‌شاءالله دریافت پرچم این امام رئوف بر همه کسانی که دریافت می‌کنند، مبارک باشد و در سایه این پرچم زندگی دنیا و آخرت شما آباد گردد.

در ابتدای این مراسم، سیداحمد علوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی گفت: مسئولان، مدیران و دست اندرکاران هیئات مذهبی سراسر کشور به مشهد مقدس آمده‌اند تا ضمن عرض تسلیت به حضرت رضا(ع) پرچم پرافتخار آستان قدس را از آیت الله واعظ طبسی دریافت کنند تا در لوای ولایت و امامت و عزاداری امام حسین در سرتاسر کشور به عزاداری بپردازند و پیام امام را به جهانیان برسانند.

در پایان مراسم، پرچم متبرک آستان قدس رضوی توسط تولیت آستان قدس رضوی به نمایندگان هیئات مذهبی کشور اهدا شد.



منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین