عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۸۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
مداح و ذاکر اهل بیت (ع) با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مراسم سیاهپوشان حسینی از استقبال پرشور جوانان و مداحان برای ورود به ماه محرم و عزای امام حسین (ع) خبر داد.

عقیق:کاظم بختیاری، مداح و ذاکر اهل بیت (ع) در حاشیه چهارمین دوره مراسم سیاهپوشان حسینی در جوار آستان مقدس امامزاده اسماعیل با اشاره به برگزاری این مراسم و استقبال پرشور جوانان گفت: مراسم سیاهپوشان برای چهارمین سال پیاپی است که به ابتکار مداحان و پیشکسوتان این عرصه برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم سیاهپوشان حسینی همگام با مردم با هدف استقبال از ماه محرم و انداختن شال عزا بر روی دوش مردم و پیشکسوتان مداحی برگزار می‌شود و به نوعی اذن دخولی برای ماه محرم امسال است.

بختیاری عنوان کرد: مردم در مراسم سیاهپوشان حسینی با حال و هوای محرم و روضه‌های اباعبدالله آشنا می‌شوند و ضمن دریافت روح معنوی عزا رزق ماه محرم خود را از سالار شهیدان دریافت می‌کنند.

مداح و ذاکر اهل بیت (ع) با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در مراسم سیاهپوشان حسینی تصریح کرد: این مراسم نیز همچون دیگر برنامه‌های عزاداری برگزار شده و آیین خاصی ندارد که در چهارمین دوره آن شاهد حضور حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی یکی از وعاظ برجسته کشورمان، حمید طاهری مداح و استاد حسین رستمی قاری ممتاز و بین‌المللی کشورمان خواهیم بود.

بختیاری با اشاره به استقبال پرشور مردم از مراسم سیاهپوشان حسینی اظهار کرد: این مراسم هرساله با استقبال کم‌نظیر قشر جوان و شوق و شور زایدالوصف آنان برگزار می‌شود که امیدواریم در راستای اهداف خود موفق عمل کرده باشد.

وی با اشاره به لزوم بهره‌مندی اخلاص در عمل برای ارتقای هیئات مذهبی در قشر مداحان کشور خاطرنشان کرد: افرادی که به امر خطیر مداحی و ذکر اهل بیت (ع) می‌پردازند در وهله اول باید اخلاص عمل را در خود افزایش دهند و ابتدا خودشان بسوزند تا بتوانند مردم را ضمن آشنایی با مصائب اهل بیت (ع) بسوزانند و کسی که به عنوان مداح در رأس هرم عزای امام حسین (ع) قرار دارد باید از تمام خطاها مبرا باشد.

شایان ذکر است، چهارمین دوره مراسم سیاهپوشان حسینی با حضور هیئات مذهبی و ذاکران اهل بیت (ع) روز شنبه 11 آبان از ساعت 19 تا 21 در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) واقع در اتوبان صدر، منطقه چیذر، کوچه شهید کلهری برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم حسین رستمی قاری ممتاز و بین‌المللی کشورمان با آیاتی سوره مبارکه قاف و سوره مبارکه فجر و سوره مبارکه کوثر را تلاوت کرد که این آیات مضامینی همچون وصف متقیان در بهشت و اشاره به بالاترین درجه رضایت الهی که مصداق آن امام حسین (ع) است، داشت.
همچنین در ادامه این برنامه، حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی مطالبی را در خصوص شناخت و معرفت حقیقی به امام حسین (ع) و توجه ویژه مداحان به روضه‌خوانی در هیئات مذهبی ایراد کردند و در پایان مراسم سیاهپوشان حسینی حمید طاهری مداح و ذاکر اهل بیت (ع) به ذکر مصیبت امام حسین (ع) پرداخت.



منبع: شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین