عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، شعار امسال عزاداری‌ها در ایام محرم را «سبک زندگی حسینی» خواند و گفت: به زودی ۵۰ هزار مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شود که از این تعداد بیش از ۵ هزار مبلّغ خواهر هستند.

عقیق:نشست «تشریح ویژه برنامه‌های محرم» با حضور حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در این سازمان برگزار شد.

اعزام مبلغ به سراسر کشور

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد در ابتدای صحبت‌های خود گفت: بزرگترین مراسم مذهبی در جهان اسلام به ویژه کشور ما در ایام دهه اول محرم‌الحرام برگزار می‌شود، در جهان اسلام هر کجا که مسلمانی هست، علاقه‌مند عصمت و طهارت هم وجود دارد، اما شیعه و سنی هر کدام به طریقی به ساحت امام حسین(ع) اظهار ارادت می‌کنند. این مراسم در سراسر ایران در راستای گسترش و توسعه معارف اسلامی و اهل بیت(ع) هر ساله برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی هم در چهار بخش مختلف این مناسبت بزرگ را برنامه‌ریزی کرده است، ‌گفت: نخستین بخش اعزام مبلغ است که در همه مجالس، محافل، حسینیه‌ها و هیئات عزاداری بر پا می‌شود تا مردم بتوانند از اسلام اصیل اطلاع و آگاهی داشته و این باور را در جامعه تقویت کنند.

5 هزار خواهر مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شود

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه شبکه سازمان تبلیغات در سراسر کشور منتظر اطلاع رسانی مردم از  شهر و روستا برای اعزام مبلغ است، توضیح داد: مردم می‌توانند مبلغ مورد نظر خود را از سازمان تبلیغات درخواست کنند، این سازمان با حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه، حوزه‌های علمیه مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و تشکل‌های علمی جامعه روحانیت هماهنگی لازم را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی این است که 50 هزار مبلغ در طول محرم به فعالیت دینی در سراسر کشور بپردازند که از این تعداد بیش از 5 هزار مبلغ خواهر هستند، یادآور شد: خوشحالیم که حوزه‌های علمیه خواهران به ثمر نشسته و جمع کثیر خواهران در این حوزه‌ها به شبکه تبلیغی ما پیوسته‌اند.

روحانی‌نژاد با تأکید بر اینکه برای پر بار شدن این تبلیغات نشست‌های یک روزه‌ای نیز در بیش از 400 شهرستان با حضور مبلغان هماهنگ شده، اظهار داشت:‌ با توجه به وضعیت موجود فرهنگی کشور و نیازسنجی در حوزه تبلیغی نیاز مردم به موضوعات تبیینی کاملاً مشخص است و این نیازسنجی‌ها در همایش‌ها به مبلغان داده می‌شود، ممکن است در برخی نقاط دسترسی به منابع دینی نباشد پس محتوای فکری کتاب «ره توشه» و «پیام محراب» و برخی دیگر کتاب‌ها در مناطق به شبکه تبلیغ داده شده تا در تبلیغات چهره به چهره از این منابع بهره ببرند.

شبکه کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی فعال شد

وی با اشاره به توصیه امام راحل درباره اینکه «مسجد سنگر است و سنگرها را خالی نگذارید»، افزود: مردم با تصور خود به مجالس وعظ و خطابه بروند و مبلغانن هم محتویات مورد نیاز را ارائه دهند، اما بخش دوم فعالیت سازمان تبلیغات هماهنگی با شبکه‌های مردمی است، دو شبکه کانون مداحان و شورای هیات‌های مذهبی نیز در این ایام فعال هستند اکنون 80 هزار هیأت مذهبی به سازمان‌های تبلیغات کشور مراجعه و مجوز فعالیت‌های خود را از سازمان تبلیغات دریافت کرده‌اند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: نشریات «بیرق» و «خیمه» برای این ایام نیز تولید شده و برای مداحان هم محتوای مورد نیاز در نظر گرفته شده است، کتاب‌های نوحه متناسب هر استان حاصل کنگره‌های شعر عاشورایی و سطح ملی به زبان‌های عربی، آذری و فارسی چاپ و در اختیار مداحان قرار می‌گیرد، بخش سوم فعالیت‌های سازمان تبلیغات تولید لوح‌های فشرده و فعالیت در محیط مجازی است، صفحاتی در وب سایت‌های تبلیغات اسلامی ایجاد شده تا مردم بتوانند عزاداری از محیط مجازی هم داشته باشند، این صفحات در سایت‌های سازمان تبلیغات، مؤسسه تبیان و مؤسسه هنر و ادبیات هلال تشکیل می‌شود.

وی درباره فعالیت ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در سراسر کشور افزود:‌ این ستاد مصوب 603 شورای عالی انقلاب فرهنگی است که دستگاه‌های فرهنگی را موظف می‌کند به فعالیت مذهبی به ویژه در ایام محرم علاوه بر این مراقبت‌هایی نیز برای ورود دشمنان به فعالیت‌های فرهنگی داخلی و جلوگیری از خرافات و موهومات به عزاداری‌ها از وظایف آن‌ها است.

روحانی‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته به دلیل برخی گرانی‌ها گفتند که شاید عزاداری‌ها تضعیف شود، اما این طور نبود، بیان داشت: خوشبختانه امسال آغاز محرم با 13 آبان تسخیر لانه جاسوسی مصادف شده که باید مثل سال‌های پیش با شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل برگزار شود، بنابراین تا مادامی که ظلم و ستم و خیانت از سوی کاخ سفید مدیریت شود، این شعار به قوت خود باقی است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه هفته کتاب مقارن با ایام محرم شده طرحی در سراسر کشور  تحت عنوان «نذر کتاب» ارائه شده است که در دهه محرم اوج می‌گیرد، این نذر را می‌توان در کتابخانه‌ها، هیئات، مساجد و حسینیه‌ها تقویت کرد.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین