عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس قم گفت: حرم حضرت معصومه(س) آماده پذیرایی از عزاداران حسینی در ماه محرم است.

عقیق:حجت‌الاسلام احمدی، در مراسم گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی که در شبستان نجمه‌خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اظهارداشت: خادمان حرم کریم اهل بیت(ع) میزمان عزادارن سید‌الهشدا(ع) هستند.

وی همکاری هیئات مذهبی با خدام کریم اهل بیت(ع) را در راستای هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن عزاداری حسینی را ضروری دانست و گفت: شایسته‌ است که در هنگام پخش قرآن و اقامه نماز جماعت به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی، همگان عزادرای را به نماز جماعت پیوند دهند.

حجت الاسلام احمدی افزود: با توجه به عملیات عمرانی در صحن امام هادی(عتیق) امسال امکان عبور و مرور هیئات از این صحن وجود ندارد؛ از این رو هیئات نسبت به این مسئله و محدودیت‌های موجود توجه نمایند.

سرهنگ اسدی، از نیروی انتظامی استان قم نیز در این مراسم اظهار داشت: محرم و عاشورا نمونه میوه بهشتی است که خداوند آن را در اختیار بندگان صالح خود در بهشت می دهد.

وی با بیان این که هر کس با هر زاویه‌ای که به واقعه کربلا، تاسوعا و عاشورای حسینی نگاه می‌کنیم، به استعداد خود از آن بهره‌مند می‌شویم، اظهار داشت: نیروی انتظامی نیز با ایجاد نظم و انضباط و فراهم نمودن فضایی آرام برای عزاداران حسینی، مانند کسی که در حال عزاداری است، از این کار خود لذت می‌برد.

اسدی با تأکید بر رعایت انضباط معنوی اظهارداشت: همه ما وظیفه داریم که در کنار وظایف خود در حفظ نظم اجتماعی، باید انضباط معنوی خود ررا نیز تقویت کنیم؛ در این عرصه هرچه مقام و وظایف افراد بالاتر و سنگین‌تر می‌شود، توجه به  این مسئله اهمیت مضاعفی می‌یابد.

وی به نقش هیئات مذهبی در یاری رساندن به نیروی انتظامی درایجاد نظم در برگزاری آیین‌های عزاداری هرچه بهتر در محرم اشاره کرد و گفت: هیئات مذهبی با توجه به قوانین و قواعد موجود، باید عمل کنند و خود نقش محوری در انضباط افراد هیئت داشته باشند.


منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین