عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
یازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی با تجلیل از داوود میرباقری، عبدالحمید غدیریان، احد ده‌بزرگی و قاسم باقری همراه خواهد بود.

عقیق:در یازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی که در شهر گرگان استان گلستان برگزار می‌شود، از دو هنرمند، یک شاعر و یک ناشر برجسته عاشورایی تجلیل می‌شود.

بنا بر این گزارش، داوود میرباقری (کارگردان سریال مختارنامه)، عبدالحمید غدیریان (طراح صحنه فیلم شب واقعه)، احد ده‌بزرگی (شاعر عاشورایی) و قاسم باقری (ناشر عاشورایی) در این مراسم مورد تجلیل ویژه قرار می‌گیرند. 

روز هشتم آبان آیین افتتاح و شامگاه روز نهم آبان آیین پایانی اجلاس یازدهم در محل مصلی شهر گرگان برگزار می شود.

معرفی کتب و تالیفات عاشورائی، رونمائی تمبر ویژه اجلاس، ثبت ملی آثار فاخر استانی،  اجرای گزیده ای از رسوم محلی در عزاداری ها و تجلیل از برگزیدگان از برنامه های روز پایانی اجلاس است.

برگزاری کارگاه های علمی و آموزشی با محوریت عاشورا پژوهی، مستند سازی اقدامات و فعالیت ها، اجرای آیین های محلی، سخنرانی، رصد فرهنگی، آسیب شناسی و خرافه زدائی ها در برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم از بخش های جانبی یازدهمین اجلاس تجلیل از پیر غلامان ابا عبدالله الحسن (ع) است.

امسال برای اولین بار قرار است طرح این اجلاس در یکی از میادین شهرگرگان نصب شود؛ همچنین راه اندازی موزه عاشورائی، تجلیل از نوغلامان حسینی، تقدیر از شعرا و هنرمندان عاشورائی، برادران اهل سنت و ذاکران فقید از بخش‌های دیگر اجلاس این دوره است.

مداحان سرشناش کشور از جمله حاج صادق آهنگران، سازگار، عالی، طاهری و بسیاری از ذاکرین ملی و بین المللی در این همایش حضور خواهند داشت، همچنین نزار القطری مداح و ذاکر شناخته شده جهان اسلام از میهمانان ویژه این همایش هستند.

اجلاس پیرغلامان حسینی همه ساله با هدف سامان دهی بیشتر و بهتر مداحان و ایجاد فضای شور و حماسه حسینی در آستانه محرم برگزار می‌شود.


منبع: فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین