عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۴۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
آيت الله مكارم شيرازي تاكيد كرد:
مرجع عاليقدر جهان تشيع با اشاره به توزيع بيش از شش ميليون جلد كتاب عليه شيعه بين حجاج تصريح كرد: دشمنان از منطق پرنفوذ پيروان اهل بيت(ع) در هراسند.
آيت الله العظمي ناصر مكارم شيرازي در مراسم جشن غدير كه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد مقدس جمكران برگزار شد به تشريح واقعه غدير خم پرداخت و در ادامه اظهار داشت: اسناد غدير به قدري زياد است كه قابل انكار نيست و مخالفان نيز عليرغم بهانه جويي‌هاي فراوان نتوانستند اين اسناد را انكار كنند.

وي ادامه داد: چه دليلي داشت كه پيامبر(ص) در آن بيابان خشك و بي آب و علف و در آن گرماي طاقت فرسا كه عده‌اي لباس‌هاي خود را زير پا گذاشتند تا حرارت زمين پاهايشان را نسوزاند مردم را جمع كند و بگويد علي دوست من است و او را دوست بداريد؟

اين مرجع عاليقدر جهان تشيع با اشاره به اينكه خليفه دوم نيز طبق اسناد موجود در كتاب‌هاي اهل سنت به علي(ع) تبريك گفته و او را مولا خطاب كرده است بيان داشت: مسئله بيان دوستي حضرت علي(ع) كه اين مسائل را نياز نداشت.

آيت الله العظمي مكارم شيرازي ادامه داد: در قرآن آيه‌اي آمده كه هيچ تفسير معقولي جز مسئله ولايت نمي‌تواند داشته باشد و آن آيه، آيه ۶۷ سوره مائده است كه خداوند در آن مي‌فرمايد: اي پيامبر ابلاغ كن آنچه را به تو نازل كرديم. تا آن زمان تمام احكام دين توسط پيامبر بيان شده بود و حال بايد ديد كه چه موردي باقي مانده بود كه اگر پيامبر آن را ابلاغ نمي‌كرد رسالتش ناقص مي‌ماند.

وي با اشاره به اينكه مفسران اهل سنت در تفسير اين آيه مانده‌اند تصريح كرد: اما مفسران شيعه دست پر هستند و مي‌گويند ولايت و خلافت مكمل نبوت است و هيچ تفسيري جز ولايت براي اين آيه پيدا نمي‌شود و منطق شيعه، منطقي قوي و محكم است.

مفسر برجسته قرآن كريم با اشاره به توزيع بيش از شش ميليون جلد كتاب ضد شيعه در بين حجاج توسط سعودي‌ها بيان داشت: اين قدر هزينه براي چه كاري صرف مي‌شود؟ مشخص است كه آن‌ها از منطق گويا و پر نفوذ پيروان مكتب اهل بيت ترسيده‌اند، كتاب‌هايي كه آنها منتشر كرده‌اند مملو از دروغ و تهمت است و دروغ پايدار نخواهد ماند.

آيت الله العظمي مكارم شيرازي با بيان اينكه آيات زيادي در قرآن بر موضوع ولايت دلالت دارد اظهار داشت: امروز شرق تا غرب عالم را فضائل علي(ع) و فرزندان پاكش فراگرفته است، ۷۰ سال دستگاه بني‌اميه لعن بر علي(ع) را بر روي منابر اجبار كرده بودند، ولي امروز مشاهده مي‌كنيم كه مرقد فرزند سه ساله امام حسين عليه السلام چه شكوه و عظمتي دارد و بر سر تشكيلات بني‌اميه چه آمده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حديثي از امام حسن مجتبي(ع) در خصوص صفات شيعه تاكيد كرد: تصميم بگيريد كه شيعه‌اي واقعي كه مورد پسند امامان معصوم عليهم اسلام است باشيم.

استاد برجسته حوزه علميه قم فراموش شدن امر به معروف و نهي از منكر در جامعه را يكي از عوامل برآورده نشدن حاجات و دعاها دانست و تاكيد كرد: براي اجابت دعا بايد سه شرط رعايت شود، نخست توبه از گناه، دوم غذاي حلال و سوم اجراي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه است.

آيت الله العظمي مكارم شيرازي در پايان خاطر نشان كرد: همه بايد تلاش كنيم تا امر به معروف و نهي از منكر در جامعه احيا شود و بايد به دنبال اين باشيم كه دوستانه و توأم با محبت اين فريضه الهي را در جامعه جاري كنيم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین