عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۰
آیت الله دستغیب(ره) از کظم غیظ از منظر امام کاظم می فرمایند:
آقا فرزندانش را جمع کرد و فرمود سفارش به شما می کنم به چیزی که جز خیر و خوبی از آن نخواهید دید. ای شیعیانِ موسی بن جعفر (ع) این نصیحت برای شما هم هست. اگر کسی از طرف راستت به تو بد گفت ناشایسته و ناسزا گفت و بعد از سمت چپ تو آمد و عذر خواست گفت ببخشید ، بپذیر مبادا به رُخش بکشی و سخت گیری کنی.
عقیق: «شیعیان باید فرو بردن خشم را از حضرت کاظم (ع) یاد بگیرند. اگر کسی کلمه تندی به شما گفت زود خشمگین نشوی که بخواهی بیشتر جواب بدهی چندین برابر تلافی کنی و از حد بیرون بروی.
 
از کظم غیظ های موسی بن جعفر (ع) اکتفا می کنیم به همین حدیث کوتاه. آقا فرزندانش را جمع کرد و فرمود سفارش به شما می کنم به چیزی که جز خیر و خوبی از آن نخواهید دید. ای شیعیانِ موسی بن جعفر (ع) این نصیحت برای شما هم هست. اگر کسی از طرف راستت به تو بد گفت ناشایسته و ناسزا گفت و بعد از سمت چپ تو آمد و عذر خواست گفت ببخشید ، بپذیر مبادا به رُخش بکشی و سخت گیری کنی.
 
 رسول اکرم (ص) فرموده اند : کسی که نپذیرد معذرت عذر خواه را به شفاعت من نمی رسد ، حالا حرفی هم زد بعد عذر آورد هرکس که باشد در خانه یا بیرون باید برای خدا خشم خودت را فرو نشانی و درگذری.
 
عذر طرف را بپذیر تا خدا هم عذر تو را بپذیرد ببخش تا خدا هم تو را ببخشد.اگر تو نپذیری و درنگذری چگونه توقع داری که خدا هم از تو ببخشد و درگذرد.
 
منبع: پایگاه احادیث
212113

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین