عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت: با توجه به نزديك بودن ماه محرم و درخواست‌هاي فروان دوست‌دارن اهل بيت (ع) براي زيارت، سهميه اعزام زائران ايراني در ماه محرم و دهه اول صفر ۵۰ درصد افزايش يافت.
عقیق:«مسعود اخوان» با بيان اينكه اعزام‌هاي زائران در ماه محرم طبق برنامه از پيش مشخص شده انجام خواهد شد گفت: همه كساني كه در مرحله دوم اعزام يعني از ۱۶ مهرماه تا ۲۲ آذر ماه در پيش ثبت‌نام كرده‌اند مي‌توانند با توجه به اولويت‌هاي مشخص شده زمان اعزام خود را مشخص كنند و بر اساس برنامه تنظيم شده اعزام شوند

وي ادامه داد: اگر چه در اين مرحله بيش از ۱۰۰ هزار نفر نام نويسي كرده‌اند و قطعا اينها در اولويت اعزام در ماه محرم هستند اما به نظر مي‌رسد امكان ثبت نام آزاد هم وجود داشته باشد.

اين مقام مسئول در سازمان حج و زيارت گفت: با توجه به نزديك بودن ماه محرم و درخواست‌هاي فروان دوست‌دارن اهل بيت (ع) براي زيارت كربلاي حسيني (ع)، جهت تسهيل اعزام زائران و دلسوخته‌گان اهل بيت در اين ماه رايزني‌هايي با مسئولين عراقي انجام شد كه طي آن طي آن سهميه اعزام زائران ايراني در ماه محرم و دهه اول صفر ۵۰ درصد افزايش يافت.

وي افزود: بر اين اساس همه كساني كه تمايل دارند در ماه محرم به عتبات اعزام شوند مي‌توانند با مراجعه به سايت عتبات و يا دفاتر سازمان نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند و در صورت تكميل نشدن ظرفيت اعزام در ماه محرم در اين ماه و حتي در روزهاي عاشورا و تاسوعا اعزام شوند.
اخوان بيان كرد: با توجه به افزايش ظرفيت اعزام در ماه محرم پيش بيني‌هايي براي افزايش پروازها عتبات عاليات و حتي پرواز‌هاي فوق‌العاده شده است كه در صورت پر شدن اين ظرفيت‌‌ها مشكلي براي تردد و اعزام زائران بوجود نيايد.

وي اظهار داشت: طبق افزايش هاي صورت گرفته، در مرحله جديد اعزام هاي عتبات، در هفته ۵۳ پرواز به سمت فرودگاه هاي نجف اشرف و بغداد انجام مي شود. بنابراين زائران ۱۹ استان مي توانند از ۱۲ ايستگاه پروازي پيش بيني شده در سراسر كشور به زيارت عتبات عاليات مشرف مي شوند.

مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت همچنين با اشاره به پكيج‌هاي مختلفي كه براي اعزام زائران به عتبات عاليات در نظر گرفته شده است بيان كرد: سازمان امكان اين را فراهم كرده است كه پكيج‌هاي يك روزه تا ۱۵ روزه براي زائران حرم حسيني برنامه ريزي كند.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین