عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
طبق روایات ثواب نماز و روزه و ختم قرآن در مکه برابر است با...
عقیق: در گزارشي به بررسي آنچه انجامش در مكه مكرمه سزاوار است، پرداخته شده است. آنچه انجامش در مكه مكرمه سزاوار است، چه چيزهايي را شامل مي‌شود؟ در اين باره به مواردي چون نماز، روزه و ختم قرآن اشاره شده است كه در ذيل به تفصيل آنها را مرور مي‌كنيم:

نماز


* امام علي(ع): نماز خواندن در مكه و مدينه برابر با هزار نماز است.

* امام سجّاد(ع) عليه السّلام: هركس در مكّه هفتاد ركعت نماز بخواند و در هر ركعت «قل هو الله» و «انا انزلناه» و آيه سخره و آية الكرسي را بخواند، جز به مرگِ شهادت، نخواهد مُرد و كسي كه در مكّه غذا بخورد، همچون روزه دار در شهرهاي ديگر است و يك روز روزه در مكّه برابر با روزه يك سال در جاهاي ديگر است و كسي كه در مكّه راه برود، در حال عبادت خداست.

* ابراهيم بن شيبه: به امام باقر(ع) نامه نوشتم و از تمام خواندن نماز در حرم خدا و پيامبر پرسيدم. حضرت نوشت: پيامبر اكرم(ص) زياد نماز خواندن در اين دو حرم را دوست داشت پس تو نيز زياد نماز بخوان و تمام بخوان.

روزه

* پيامبر خدا(ص): كسي كه ماه رمضان در مكّه باشد و همه آن ماه را روزه بگيرد و تا آن جا كه مي‌تواند نماز بخواند، خداوند براي او پاداش صد هزار رمضان در غير مكّه را مي‌نويسد و براي او هر روز يك حسنه و هر شب يك حسنه مي‌نويسد.

* امام سجّاد(ع): يك روز روزه در مكّه، برابر با روزه يك سال در جاي ديگر است.

ختم قرآن

* امام سجّاد(ع): هر كس در مكه ختم قرآن كند، نميرد تا آن كه رسول خدا(ص) را ببيند و جايگاهش را در بهشت بنگرد.

* امام باقر(ع): هر كس كه در مكّه از جمعه تا جمعه يا در كمتر يا بيشتر از آن ختم قرآن كند و پايان آن روز جمعه باشد، براي او پاداش و حسنات از اولين جمعه اي كه در دنيا بوده تا آخرين جمعه اي كه در دنيا خواهد بود، نوشته مي‌شود. اگر در روزهاي ديگر نيز ختم كند، همين طور است.

انفاق


* امام صادق(ع): مكّه، حرم خدا و حرم پيامبر و حرم اميرالمؤمنين(ع) است. نماز در آن صدهزار نماز است و يك درهم انفاق در آن برابر با صد هزار درهم است. مدينه نيز حرم خدا و رسولِ خدا و اميرالمؤمنين(ع) است، نماز در آن ده هزار برابر و يك درهم انفاق در آن ده هزار درهم است. كوفه هم حرم خدا و پيامبر و اميرالمؤمنين(ع) است، نماز در آن همچون هزار نماز است و يك درهم انفاق در آن هزار درهم است.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین