عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
مسئول ستاد عتبات عالیات خراسان از احداث صحن عقیله بنی هاشم در کاظمین خبر داد و خواستار مشارکت عموم مردم برای بازسازی عتبات عالیات شد.
عقیق:جعفر دهنوی، مسئول ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی روز گذشته(26 مهر) در حرم رضوی اظهارکرد: اقداماتی که ستاد بازسازی عتبات عالیات در اماکن مقدس انجام می دهند بدون مشارکت آحاد مردم ولایت مدار و مسئولان صورت نمی گیرد.

وی به احداث صحن حضرت زهرا(س) در حرم حضرت علی (ع) به مساحتی حدود 218 هزار متر مربع اشاره کرد و افزود: همچنین احداث صحن عقیله بنی هاشم در کاظمین از دیگر اقدامات ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی بوده که در دستور کار قرار گرفته است.
مسئول ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی خواستار مشارکت عموم مردم برای بازسازی عتبات عالیات شد و اظهار کرد: در بحث بازسازی عتبات عالیات پس از بررسی‌های اولیه، سه مرحله عملیات‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در این زمینه طراحی شده است که همواره مشارکت‌های مردمی نقش و جایگاه اصلی را داشته است و به نوعی می‌توان عرصه بازسازی عتبات عالیات را به عنوان عرصه ایثار و فداکاری مردمی معرفی کرد.
دهنوی به اقدامات صورت گرفته در نجف اشرف اشاره کرد و خاطر نشان کرد: سنگ‌های اطراف حرم و بقعه حضرت علی(ع) بازسازی و توجه به بهداشت محیطی، نورافشانی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی از اقدامات صورت گرفته در نجف اشرف از سوی ستاد بازسازیعتبات و عالیات خراسان رضوی بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در کربلا و بین‌الحرمین نیز همه اقدامات زیربنایی به لطف خداوند متعال و توسط نیروهای متخصص انجام شده است و امروز زائران امام حسین(ع) با تغییرات بسیاری در کربلا و بین‌الحرمین مواجه می‌شوند که البته در تمامی این موارد حمایت‌های بی دریغ مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله سیستانی نقش بارزی داشته است.
دهنوی گفت:مجتمع خدماتی رفاهی با بخش‌های مختلف توسط این ستاد در کربلا راه اندازی شده است و زائران از آن استفاده می‌کنند.
مسئول ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که درباره اهل بیت(ع) خداوند در سوره نور توصیف شفافی را برای همه مسلمانان بیان شده است، افزود: عتبات عالیات مکان هایی است که خداوند در قرآن عزت را در این کنار این مکان ها قرار داده اند.
وی با بیان اینکه امروز مردم بوسیله ایثارگری های شهدا، در امنیت و آرامش در مکان های مقدس برای زیارت حضور می یابند، اذعان داشت:دفاع مقدس بوسیله حمایت و مشارکت مردم پیش رفت، براساس همین ارتباطات دینی و مشارکت ها و اعتقادات عمیق مردم بود که فتوحات زیادی به ثمر نشست.
دهنوی بازسازی عتبات عالیات را یکی از دستاوردهای بزرگی که بعد از سرنگونی رژیم صدام و بوسیله ایثارگری های شهدا و رهبر انقلاب معرفی کرد و گفت: در حال حاضر مرمت و بازسازی بسیاری از اماکن مقدسه در کشورعراق با مساعدت شیفتگان اهل بیت(ع) صورت گرفته است.


منبع: شبستان

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین