عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
هیئت هفتگی شاهزاده علی اصغر با سخنرانی استاد مهدی توکلی
در هرکاری که وارد شدید آن را تمام شده تلقی کنید، انسان روز اول که سربازی می رود فکر میکند عمر نوح میخواهد تا تمام شود ولی یک روز به نوه اش میگوید 50سال پیش بود فلان جا رفتم سربازی...
عقیق: مراسم هفتگی هیئت شاهزاده علی اصغر(ع) با سخنرانی حاج مهدی توکلی و در غیاب حاج محمد نوروزی با مداحی حاج امیراحمدی برگزار شد.

گزیده از سخنان حاج مهدی توکلی را میخوانید:

*از امیرالمومنین سوال کردند علم چیست؟ در معنایی تمام دانسته های بشر علم است، اما در احادیث منظور علمی است که انسان را عاقبت به خیر میکند و پیامبران برای آن مبعوث شدند و سعادت بشری را در پی دارد، یکی از ویژگی های پیغمبر، معلم کتاب و حکمت بودن است، بعضی علم ها ارتباطی با سعادت بشر ندارد فقط فنون هستند برای امرارمعاش، این طور نیست که هرکسی مهندس بود بخدا نزدیک باشد هرکه نبود از خدا دور باشد.

*امیرالمومنین علمی که انبیا برای آن مبعوث شدند را در چهار کلمه خلاصه کرد، خدا را عبادت کنید به اندازه ای که به او نیاز دارید. یا ایها الناس انت الفقرا...،انسان اگر این را بفهمد هرقدر خدا را عبادت کند و بندگی خدا کند باز هم کم است، امیرالمومنین می فرماید: وای وای از طولانی بودن سفر و اعمال محدود ما.

*در ادامه امیرالمومنین فرمود: آن مقدار معصیت کن خدا را که میتوانی آتش جهنم را تحمل کنی، اگر یک کبریت  زیر دست ما بگیرند از بی تابی تا صبح خوابمان نمی برد، آسمان  و زمین نمی توانند آتش خدا را تحمل کند، این فرمایش معصوم است. برای دنیا آنقدر کار کن که میخواهی در آن بمانی، قسم جلاله میخورم که آدمی وقتی پایش رو به قبله می شود میگوید زندگی به اندازه یک خواب بعد از ظهر طول کشید همین که چشمم گرم شد وقت تمام شد.

*معصومین فرمودند: در هرکاری که وارد شدید آن را تمام شده تلقی کنید، انسان روز اول که سربازی می رود فکر میکند عمر نوح میخواهد تا تمام شود ولی یک روز به نوه اش میگوید 50سال پیش بود فلان جا رفتم سربازی...،نوح 2000 سال عمر کرد وقتی عزرائیل آمد قبض روحش کند گفت اگر می دانستم اینقدر عمر دنیا کوتاه است وقت خود را برای ساختن این کلبه تلف نمی کردم، حالا این قصرهایی که ما برای خود می سازیم برای چیست مگر چقدر زنده هستیم، برج روی پل نسازید باید از پل عبور کرد.

* برای آخرت هم آنقدر کار کن که میخواهی در انجا زندگی کنی، هرچقدر برای آخرت کار کنیم باز هم کم است، ما معنی ابد را نمی فهمیم چون ذهن ما محدود است، بشر نمیتواند بفهم که چیزی بی نهایت است.


گزارش تصویری


















صوت مداحی حاج امیر احمدی

چچ


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
1
با سلام لطفا سینه زنی ها رو هم بگذارید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین