عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۴۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰
مفتی های وهابی در عربستان بر سر جشن گرفتن در روز ملی عربستان با یکدیگر اختلاف نظر شدید دارند. گروهی از آنان جشن گرفتن را حرام دانسته و گروهی دیگر آن را بلامانع می دانند.

عقیق: اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که تعدادی از جوانان این کشور در یکی از مساجد شهر مکه مکرمه، مراسم موزیک ارکستر برگزار کردند.

 

آنان علاوه بر برگزاری مراسم ارکستر، به کودکان نیز آموزش رقص می دادند. آنها انواع ابزار و آلات موسیقی را با خود در این مسجد به همراه آورده بودند.

 

گفته می شود این مراسم در مسجدی در نزدیکی مسجد الحرام برگزار شد و اهالی محل بعد از ابلاغ این مسأله، شاهد حضور فوری نیروهای کمیته امر به معروف و نهی از منکر (پلیس دینی) در محل بودند.

 

آنان بعد از حضور در محل این جوانان که تعدادشان 11 نفر بود را بازداشت کردند. هنوز جزئیات این مسأله مشخص نشده اما به نظر می رسد با توجه به اینکه این روزها در عربستان، هفته ملی این کشور به شمار می رود، احتمالا این جوانان مراسم ارکستر را به این مناسبت برگزار کرده باشند. تحقیقات و بررسی ها در این مورد ادامه دارد.

 

شایان ذکر است، مفتی های وهابی در عربستان بر سر جشن گرفتن در روز ملی عربستان با یکدیگر اختلاف نظر شدید دارند. گروهی از آنان جشن گرفتن را حرام دانسته و گروهی دیگر آن را بلامانع می دانند.


منبع: جام نیوز

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین