عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
على‏ رغم كارشكني هاى مرتجعين، حوزۀ درسى امام راحل به‏ عنوان يكى ازبرجسته‏ ترين حوزه‏ هاى درسى نجف از لحاظ كيفيت و كميت شاگردان شناخته شد و ايشان در نجف براى نخستين بار مبانى نظرى ولايت فقيه را در چندين جلسه تدريس نمودند.
عقیق: امام خميني قريب سيزده سال به تدريس در حوزه علميه نجف در مسجد شيخ انصارى(ره) پرداختند و معارف اهل بيت و فقه را درعالي‌ترين سطوح تدريس كردند.

سلسله درس هاى خارج فقه خويش را با همه مخالفت‌ها و كارشكني هاى عناصر مغرض در آبان ۱۳۴۴ دراين مسجد آغاز كرد كه تا زمان هجرت از عراق به پاريس ادامه داشت.

مبانى متقن امام در فقه و اصول و تسلط ايشان بر رشته ‏هاى معارف اسلامى بدان پايه بود كه پس از اندك زمانى على ‏رغم كارشكني هاى مرتجعين، حوزۀ درسى ايشان به ‏عنوان يكى ازبرجسته ‏ترين حوزه‏ هاى درسى نجف از لحاظ كيفيت و كميت شاگردان شناخته شد.

جمع زيادى از طلاب علوم ديني ايرانى، پاكستانى، عراقى، افغانى، هندى و كشورهاى حوزۀ خليج فارس همه روزه از محضر درسى ايشان بهره مى ‏بردند.

علاقه ‏مندان به امام در حوزه ‏هاى علميه ايران قصد هجرت دسته‏ جمعى به نجف را داشتند كه با توصيه امام خمينى(ره) مبني بر لزوم پايدارى و حفظ حوزه‏ هاى ايران، عملى نشد. و در نجف بود كه براى نخستين بار مبانى نظرى ولايت فقيه را در چندين جلسه تدريس نمودند.









منبع: حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین