عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
عمليات اجرائي بخش شانزدهم طرح توسعه افقي حرم مطهر تحت نظر اداره پروژه هاي مهندسي حرم مطهر به اتمام رسيد. اين در حاليست كه كل 18 بخش طرح توسعه افقي حرم مطهر شاهد پيشرفت 80 درصدي مي باشد.
عقیق: آقاي مهندس ضياء مجيد الصائغ رئيس اداره مهندسي حرم مطهر حضرت عباس(ع)، كل مساحت آماده شده را ۵۹۰۰ متر مربع (حدفاصل دربهاي الفرات و الامام علي عليه السلام در ضلع شرقي حرم مطهر) اعلام كرد و گفت: كل مساحت اضافه شده به حرم مطهر در اين بخش با احتساب سه طبقه ساختمان ۱۷۷۰۰ مترمربع مي‌باشد.


وي از تخصيص طبقه زيرزمين و طبقه همكف به زائران خبر داد و گفت: اين دو طبقه از سالنهاي بزرگي تشكيل شده كه به تمامي امكانات لازم براي بهره برداري زائران مجهز گرديده اند.

وي ادامه داد: سالنهاي طبقه زيرزمين به تجهيزات سرمايشي، گرمايشي و روشنائي مجهز گرديده تا زائران به راحتي بتوانند مراسم عبادي خويش را بجاي آورند.

آقاي الصائغ از تخصيص طبقه همكف به كفشداري و بخش امانات زائران خبر داد و گفت: در اين طبقه گيتهاي بازرسي بزرگتري براي تسهيل ورود زائران تعبيه شده است.

آقاي الصائغ مصالح بكار رفته در اين طبقات را عينا همان مصالح بكار رفته در ساير اجزا پروژه اعلام كرد و گفت: سنگ و سراميك مورد نياز اين پروژه به ترتيب از ايتاليا و برزيل و سنگ مرمر آن از كشور پاكستان تامين شده است.

وي در ادامه پنجره‌هاي اين ساختمانها را دوجداره توصيف نمود و گفت: در سقفهاي كاذب اين طبقات از نقوش و طرحهاي اسلامي و آئينه كاري استفاده شده و طبقات به تمامي تجهيزات آتش نشاني، اعلام حريق، صوتي و تصويري و… مجهز گرديده اند.

يادآور مي‌شود، پروژه توسعه حرم مطهر در زميني به مساحت ۱۰هزار متر مربع و در سه طبقه در دست احداث مي‌باشد كه مجموعا ۳۰ هزار متر مربع به فضاي در اختيار حرم مطهر عباسي اضافه خواهد كرد.

اين طبقات به تمامي امكانات و تجهيزات مجهز گرديده و با احتساب طبقه زيرزمين سه طبقه مي‌باشد.

از نتايج جنبي اجراي اين پروژه مي‌توان به اجراي سيستم زهكش اطراف حرم مطهر عباسي براي كنترل آبهاي زيرزميني و محافظت حرم مطهر از آثار تخريبي آبهاي زير زميني مطابق با دستور العملها و استاندارهاي وضع شده از سوي وزارت منابع آب عراق اشاره نمود.










منبع:حج

211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین