عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۳۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
در شب ميلاد با سعادت حضرت علي ابن موسي الرضا (ع)
انسان بصير كسي است كه با درايت و هوشمندي در هر كاري پايان آن را ببيند و در شرايط خاص بتواند حق را از باطل تميز دهد.
عقیق: حاج صادق آهنگران يادگار گرانسنگ دوران دفاع مقدس كه اين روزها ميهمان سرزمين مقدس كربلاست با حضور در جمع عاشقان و ارادتمندان خاندان پاك اهلبيت عصمت و طهارت(ع) درحرم قمر بني هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) به مديحه سرايي و نوحه خواني در رثاي مظلوميت اهلبيت پرداخت.

سخنران ميهمان اين جلسه بعثه مقام معظم رهبري در حرم سقاي كربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) حجت الاسلام صادقي از فضلاي حوزه علميه بود كه در سخناني به موضوع بصيرت و راهكارهاي بصيرت افزايي اشاره نمود و گفت: انسان بصير كسي است كه با درايت و هوشمندي در هر كاري پايان آن را ببيند و در شرايط خاص بتواند حق را از باطل تميز دهد.

وي در ادامه به نشانه‌هاي انسان بصير اشاره نمود و اظهار داشت: انسان بصير ضمن داشتن نگاه عميق به مسائل و دوري از سطحي نگري، با عبرت گرفتن از تاريخ در برابر رخدادها به يكباره تصميم گيري نمي‌كند و حوادث را ريشه يابي مي‌كند.

حاج صادق آهنگران از ذاكران دوران دفاع مقدس كه به لقب بلبل امام خميني (ره) شهرت يافت نيز در اين مراسم با ذكر توسل به سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبداله الحسين(ع) ياد و خاطره دلاورمرديها و ايثارگريهاي شهدا و رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس را زنده نمود و با نواي يا ابوالفضل العباس(ع) نايب الزياره همه شهداي والا مقام دوران دفاع مقدس كه عاشق زيارت كربلا بودند شد.

استقبال زائران حسيني از مديحه سرايي و نوحه خواني حاج صادق آهنگران نيز يكي از موضوعات قابل ملاحظه در اين مجلس روحاني بود كه زائران اين مكان مقدس، باشنيدن صدايي آشنا، از گوشه و كنار حرم مطهر خود را به اين مراسم مي‌رساندند.

خاطر نشان مي‌شود: مراسم سخنراني و نوحه خواني از سوي بعثه مقام معظم رهبري هر شب بعد از نماز مغرب و عشاءدر حرم مطهر علمدار كربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) با حضور خيل عظيم عاشقان برگزار مي‌شود.











منبع: حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین