عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
در پی توقف پروازها:
پس از توقف پروازهای عتبات و معطلی بیش از ۸۰۰ زائر ایرانی در فرودگاه‌های نجف و بغداد، برخی از کاروان‌های هوایی از طریق مرزهای زمینی وارد کشور شدند.

عقیق: «ساعت‌ها در فرودگاه نجف منتظر بودیم، اما خبری از پرواز نبود.»، «۲ ساعت از کربلا تا فرودگاه نجف طول کشید، اما تا به فرودگاه رسیدیم ما را به بیرون هدایت کردند.» این‌ها بخشی از صحبت‌های زائران کاروان‌های هوایی عتبات است که روز گذشته قرار بود به کشور بازگردند.با حمله تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و لغو پروازهای عتبات، مدیر کاروان عتبات رضا فاطمی می‌گوید که «برخی کاروان‌ها بیش از ۸ ساعت در فرودگاه نجف و بغداد معطل شدند.» این در حالی است که سازمان هواپیمایی ظهر روز گذشته از لغو همه پروازهای فرودگاه‌های کشور خبر داده بود.

معطلی زائران در فرودگاه‌های عراق؛کاروان‌های هوایی از مرزهای زمینی بازگشتند

روز گذشته برخی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی همچون فلای بغداد و العراقیه نیز پروازهای خود را لغو کردند. پس از آن هم مسوولان سازمان هواپیمایی گفتند که «هیچ پروازی تا ساعت ۶ صبح دوشنبه نداریم.»
امروز بر اساس اعلام مسؤولان، فعالیت فرودگاه‌ها به روال قبل بازگشت. تاکنون نیز چند پرواز ایرانی به نجف و بغداد انجام شده است. مدیر کاروان عتبات محمد صمدی با اشاره به ادامه لغو برخی از سفرهای هوایی می‌گوید که «پرواز العراقیه همچنان فعالیت نمی‌کند.» در حالی که برنامه بازگشت برخی از زائران هم با این پرواز است.
 
بازگشت بیش از ۸۰۰ زائر ایرانی در قالب ۲۰ کاروان هوایی به دلیل توقف پروازها لغو شده است. برخی از زائران خواستار اقامت در هتل‌ها تا برقراری پروازها هستند
مدیر کاروان عتبات حسین قاسمی می‌گوید که «قرار بود یک روز بیشتر زائران در هتل نجف بمانند، اما به یک باره اعلام شد که زائران به صورت زمینی به کشور بازگردند.» در مقابل، مدیر دفتر زیارتی علی بخشی می‌گوید که «بازگشت زمینی زائران برای امنیت بیشتر آنها بود. از طرفی مابه التفاوت هزینه به زائران بازگردانده می‌شود.»
 
«برنامه‌ریزی برای مواقع بحرانی و البته اطلاع‌رسانی مناسب برای حفظ آرامش» موضوعی است که از نظر کارشناسان برای برای حفظ سلامت روانی زائران باید مورد توجه قرار دهند. البته سازمان حج هم با نظارت بیشتر بر دفاتر و همچنین حضور نیروهای مستقر خود در کنار زائران در این مواقع می‌تواند به روشنگری بپردازند.
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین