عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
حجت الاسلام باباخانی:
رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در موضوع مناجات‌خوانی گفت: کیفیت مناجات‌خوانی در برنامه‌های تلویزیونی افت کرده است.

عقیق: آیین اختتامیه جشنواره سحری‌خوانی و مناجات‌خوانی ایرانیان عصر دیروز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه در تالار رودکی با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی انسانی پیرغلام اهل بیت(ع) و دیگر چهره‌های فرهنگی و دینی برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی در این مراسم با اشاره به اینکه مناجات‌خوانی و سحری‌خوانی به پیش از ظهور اسلام در ایران می‌رسد که بعد از ظهور اسلام جلوه دیگری پیدا کرد، اظهارداشت: مناجات، منقبت و شعر خاص در این برنامه مهم است که صدای بزرگانی همچون کریم‌خانی، شجریان و موسوی قهار در این حوزه در اذهان مردم مانده است.

وی گفت: تنوع بومی و قومیتی رنگ و بوی متفاوتی به مناجات‌خوانی و سحری‌خوانی داده است که لازم است، بیش از پیش به این جنبه ها توجه شود. لازم است از فرصت حضور بزرگان این عرصه استفاده کنیم و تاریخ آن را ثبت و ضبط کنیم، پیش از آن که مانند بزرگان گذشته از دست بروند.

باباخانی ادامه داد: سازمان هیأت و تشکل‌های دینی آمادگی دارد به وسیله ارتباط با هیأت‌ها و ستایشگران یعنی به وسیله شبکه کشوری خود، سنت‌ها و سیره‌های استان‌های در زمینه مناجات‌خوانی و سحرخوانی را ثبت و ضبط کند و برای حفظ و حراست از آنها تلاش کند.رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در موضوع مناجات‌خوانی گفت: کیفیت مناجات‌خوانی در برنامه‌های تلویزیونی افت کرده است و قوت گذشته مشاهده نمی‌شود. ظرفیت مناجات‌خوانی در ماه رمضان جای کار بیشتری دارد که رسانه ملی باید به آن بپردازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش‌های صورت گرفته از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری برای برگزاری این جشنواره را باید قدر دانست و نیاز است این رویدادها، ادامه دار باشد.
 
در این مراسم میلاد عرفان پور و مرتضی امیری اسفندقه شعرخوانی و هاشم احمدوند و حمید متولی به اجرای قطعه‌ای در دستگاه ماهور پرداختند.در بخش پایانی این مراسم از هادی آرزم با بیش از سه دهه فعالیت در هنر آیینی تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین