عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
فیلم|
محمد رسولی، شاعر آئینی از توسلش به حضرت زهرا (س) برای شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب می‌گوید.

عقیق: محمد رسولی، شاعر آئینی درباره شعرخوانی‌اش در محضر رهبر انقلاب گفت: این شعر را برای جلسه دیدار با رهبری سروده بودم. البته ۵ بیت را از یک مثنوی دیگر قرض گرفتم و در شعرم استفاده گرفتم و جرقه این شعر از همان جا زده شد. کل ابیات حدود ۷۵ بیت است.

وی افزود: از دو سه ماه قبل به ما گفته بودند که امسال (۱۴۰۲) در محضر حضرت آقا شعرخوانی داریم. ما هم در آن مدت درگیر چند کار بودیم. یکی از آنها کنگره نوحه بود و دیگری مراسم فاطمیه و وقت نشد که شعری آماده کنم. تقریبا ۱۰ روز مانده بود به مراسم دیدار شعرا با رهبر انقلاب که به حضرت زهرا (سلام الله علیها) توسل کردم و گفتم دستم خالی است. الحمدلله به لطف حضرت زهرا (سلام الله‌ علیها) سربلند شدم.

رسولی بیان کرد: حضرت آقا نسبت به شعر محبت داشتند. ان‌شاءالله محبت ایشان برایم باقیات الصاحات باشد. برایم شیرین است که دوستانی را که حتی شاید نشناسمشان را وقتی می‌بینم، می‌گویند ما این شعرخوانی را چند بار گوش دادیم. من این را به حساب لطف حضرت زهرا (سلام الله علیها) و محبت داشتن حضرت آقا به شعرم می‌دانم.

این شاعر آئینی عنوان کرد: اصلا در خودم این را نمی‌دیدم که بتوانم شعر را اجرا کنم و سربلند بیرون بیایم چون جلسه دیدار شعرا با رهبر انقلاب جلسه خیلی ویژه‌ای است و همه اهل شعر و مدح هستند. شاید لفظ خوبی نباشد اما همه در لحظه مشغول ارزيابی اینکه چه خواندی و چگونه خواندی هستند. خدا را شکر سربلند بیرون آمدم.

فیلم این سخنان را ببینید:

تعداد بازدید : 36

محمد رسولی ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ همزمان با زادروز حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و زن در دیدار جمعی از شعرا و مادحین اهل بیت با رهبر معظم انقلاب اسلامی به شعرخوانی پرداخت.

امشب ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ نیز همزمان با شب ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) جمعی از شعرا و اساتید ادبیات فارسی در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب دیدار کردند.
 
فیلم شعرخوانی محمد رسولی در دیدار شعرا و مادحین با رهبر انقلاب را مشاهده کنید:
 
تعداد بازدید : 33

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین