عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
پذیرش حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ از ابتدای ماه مبارک رمضان ۲۲ اسفندماه آغاز می‌شود. داوطلبان برای ثبت نام و ورد به حوزه علمیه باید شش مرحله اصلی را پشت سر بگذارند.

عقیق: علاقه‌مندان جهت ورود و تحصیل در حوزه‌های علمیه باید مراحل ششگانه‌ای را طی کنند که پس از پشت سر گذاشتن این مراحل پذیرش آنها تأیید می‌شود و می‌توانند با شروع سال تحصیلی به تحصل بپردازند.

برای ورود به حوزه علمیه چه مراحلی باید طی کنیم؟

مراحل پذیرش حوزه‌های علمیه به شرح زیر است:
 
۱.ثبت‌نام اینترنتی:هر داوطلب جهت پذیرش در حوزه ‏های علمیه لازم است در سامانه پذیرش حوزه‏ از طریق پایگاه اطلاع رسانی پذیرش حوزه ‌های علمیه به آدرس ismc.ir ثبت نام نماید.
 
لازم است داوطلب بعد از ثبت اطلاعات اولیه خود در سامانه؛ گروه، برنامه آموزشی و مدرسه مورد علاقه خود را نیز بر اساس شرایط و نکات ذکر شده در دفترچه پذیرش انتخاب نماید.
 
۲.مصاحبه و مشاوره:در این مرحله به منظور شناسایی ابعاد شخصیتی، تربیتی و انگیزشی؛ مصاحبه و مشاوره حضوری به عمل خواهد آمد.
 
داوطلبان باید برای آگاهی از زمان و محل برگزاری مصاحبه و مشاوره، بعد از تکمیل ثبت‏‌نام با مدیریت استان مورد نظر خود تماس حاصل نمایند.
 
۳.آزمون ورودی:به منظور ارزیابی علمی و سنجش توانایی داوطلبان در علوم پایه و پیش‌نیاز علوم حوزوی، آزمون ورودی برگزار می‌شود. لیست مراکز و منابع آزمون و نیز نمونه سوالات در سایت اطلاع رسانی سنجش و پذیرش ذکر شده است.
 
۴.تحقیقات محلی:به‌ منظور احراز صلاحیت‌های اخلاقی، اجتماعی و سیاسی داوطلب تحقیقات میدانی به ‏عمل خواهد آمد.
 
۵.دوره میثاق طلبگی:دوره «میثاق طلبگی» در دو بخش تربیتی و آموزشی با عنوان «میثاق تربیتی» و «میثاق آموزشی» بر اساس ضوابط و شرایط مربوطه برگزار می‌گردد. لازم است داوطلبان پس از شرکت و کسب امتیاز لازم در مرحله «مصاحبه و مشاوره»، در دوره «میثاق طلبگی» شرکت نمایند.
 
۶.سنجش سلامت:به منظور احراز سلامت جسمی داوطلب، آزمایشات پزشکی مورد نیاز، توسط مرکز خدمات حوزه‏ های علمیه استان‏ها و با هماهنگی مرکز امور طلاب و دانش آموختگان انجام می‌گیرد.
 
پذیرش نهایی: داوطلب پس از گذراندن تمام مراحل مربوط به پذیرش و کسب امتیاز لازم در هر مرحله و همچنین کسب حداقل امتیاز نهایی از مجموع مراحل، به عنوان طلبه رسمی شناخته شده و پس از دریافت شماره پرونده تحصیلی رسمی، مطابق ضوابط از کلیه خدمات و مزایای حوزوی برخوردار می‌‏گردد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین