عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: باید نگاه‌های تازه‌ای در ارتباط با مساجد داشته باشیم و در همین راستا از سال گذشته قرارگاه ملی مساجد با حضور مسوولان اصلی شکل گرفته است.

عقیق: حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور عصر امروز در اجلاسیه سی‌امین اجلاسیه نماز که با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: اگر نماز را جدی نگیریم تمام کارهای دیگر بی‌سرانجام خواهد ماند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر ضرورت داشتن اهتمام بیشتر برای جذب جوانان به مساجد، اضافه کرد: هنر شبکه مساجد این است که مساجد را برای حضور نسل جوان آماده کنند.

وی با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در جذب جوانان به مساجد، ادامه داد: اگر در حوزه نماز به شرایط مطلوبی نرسیده‌ایم به این دلیل است که در مدارس نسبت به این موضوع غفلت شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌ علی اکبری با تاکید بر اینکه باید نگاه‌های تازه‌ای در ارتباط با مساجد داشته باشیم، عنوان کرد: در همین راستا از سال گذشته قرارگاه ملی مساجد با حضور مسئولان اصلی شکل گرفته است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با توضیح اینکه در ارتباط با مساجد کشور اطلاعات کاملی نداریم و آمارها در این حوزه متنوع است، گفت: علاوه بر این موضوعات سامانه متمرکزی نیز در این زمینه وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران با توضیح اینکه سامانه ملی مساجد کشور طراحی شده است که با طراحی این سامانه آمارهای مساجد کشور در آن متمرکز و به‌روز رسانی می‌شود، ادامه داد: نقص جدی در ارتباط با اطلاعات مربوط به مساجد کشور باید در کمترین زمان برطرف شود که ائمه جمعه کشور نیز از ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در راستای بارگذاری اطلاعات اولیه درباره هر مسجد در این سامانه تلاش لازم را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری با تاکید بر اینکه نماز باید به عنوان اولویت نخست شورای فرهنگ عمومی کشور قرار گیرد، افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته،‌ شوراهای فرهنگ عمومی به نزدیک تخصیص بودجه رسیده و از حالت زینتی گذشته است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با توضیح اینکه شوراهای فرهنگ عمومی به مجلس فرهنگی استان تبدیل می‌شوند، تاکید کرد: با توجه به این موضوع مصوبه در کنار بودجه خواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین