عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
از امروز ۱۴ آذرماه:
عرضه بلیت تهران ـ کربلا برای بازه زمانی دی بدون تغییر قیمت آغاز شد و افراد از امروز ۱۴ آذر می‌توانند برای خرید بلیت قطار کربلا اقدام کنند.

عقیق: قطار ترکیبی تهران ـ کربلا برای دی‌ماه هم همچون آذر فعالیت کرده و روزهای شنبه از تهران حرکت می‌کند و پس از حدود ۱۹ ساعت در ایران به مقصد شلمچه می‌رود. زائران پس از عبور زائران از مرز شلمچه، با اتوبوس به بصره رفته و از آنجا با قطار راهی کربلا می‌شوند.

عرضه بلیت قطار بدون کاروان

بلیت قطار تهران ـ کربلا برای بازه زمانی دی‌ماه هم آغاز شده است و متقاضیان می‌توانند بدون نیاز به کاروان به عتبات سفر کنند. البته خرید بلیت قطار به منزله تأمین یا رزرو هتل و سایر خدمات نیست و فقط با خرید بلیت قطار زائران از تهران به کربلا می‌توانند بروند و سایر خدمات از جمله هتل و تغذیه بر عهده زائران است.

علاوه بر این، با توجه به اینکه سازمان حج و زیارت متولی عرضه بلیت قطارهای تهران ـ کربلا نیست، وظیفه‌ای نیز در رابطه با تأمین خدمات به زائران ندارد.


قطار تهران ـ کربلا در دی

هزینه بلیت قطار عتبات در ماه آینده ثابت ماند

بر اساس برنامه‌ریزی اولیه بلیت قطارهای ترکیبی تهران ـ کربلا تا پایان آذر عرضه می‌شد که هزینه آن هم متناسب با نوع کوپه در قطار عراق متفاوت بود؛ به طوری که هزینه بلیت قطار در کوپه دو نفره حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در قطار اتوبوسی حدود یک میلیون تومان است. بلیت قطارها تا پایان دی هم با همین قیمت بدون تغییر عرضه می‌شود.

البته این هزینه‌ها با توجه به اینکه قطار تهران ـ کربلا به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده، با احتساب تخفیف محاسبه شده است. نکته جالب نبود کاروان زیارتی برای سفر به کربلا است و زائران می‌توانند بدون نیاز به کاروان با اخذ بلیت قطار به کربلا بروند. داشتن گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار برای سفر به عتبات الزامی است.

بلیت قطار تهران ـ کربلا تا پایان دی عرضه می‌شود و افراد برای خرید بلیت در روزهای ۲، ۹، ۱۶، ۲۳ و ۳۰ دی می‌توانند از امروز ۱۴ آذر اقدام کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین