عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
در حالی که حدود ۱۰ روز تا سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها بیشتر باقی نمانده، هنوز ظرفیت‌های جدید کاروان‌های عتبات برای دهه دوم فاطمیه اعلام نشده است.

عقیق:تکمیل ظرفیت کاروان‌های عتبات پس از بازگشایی ظرفیت‌های جدید موضوعی است که باعث شده تا بسیاری از مشتاقان تشرف به کربلا از این سفر معنوی بازبمانند.

دهه سوم آذر کم‌ترین تعداد کاروان عتبات در سیستم سازمان حج و زیارت را دارد؛ در حالی که از ۲۴ آذر تا ۳ دی دهه دوم فاطمیه و ۲۶ آذر سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیهاست و بسیاری قصد تشرف به کربلا و نجف در این ایام دارند.

سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام‌ها در روزهای گذشته ظرفیت‌هایی را برای سفر عتبات تا پایان آذر باز کرد که برخی از این ظرفیت‌ها به سرعت تکمیل شدند. البته برخی از شرکت‌های مجری هم برای تکمیل ظرفیت کاروان‌های باقی مانده، ظرفیت جدید اعلام نکرده‌اند.

شرکت‌های مجری سفر عتبات که ظرفیت‌های جدید را اعلام می‌کنند، بیشتر برای قبل از ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها برنامه‌ریزی کرده‌اند. مدیر یکی از دفاتر زیارتی، محسن شاملو می‌گوید: «بیش‌تر شرکت‌های مجری ظرفیت جدید برای دهه سوم آذر اعلام نکرده‌اند.»

هم‌اکنون بیشتر سفرهای زیارتی به عتبات تا قبل از ۱۹ آذر است و اغلب ظرفیت باقی مانده برای زیارت عتبات به صورت زمینی و هوایی مربوط به ۱۷ آذرماه است.

هزینه سفر به عتبات در آذرماه برای سفرهای زمینی متوسط ۷ میلیون و برای سفرهای هوایی متوسط ۱۵ میلیون تومان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین