عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
مراسم شهادت حضرت صدیقه کبری(س) از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

عقیق: به نقل از روابط عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، مراسم شهادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها با حضور حجت الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، بک صحرایی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی و حبیب رضا ارزانی رایزن فرهنگی مالزی و ایرانیان مقیم این کشور شب گذشته در کوالالامپور برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به نبرد پیروزمندانه طوفان الاقصی گفت: این نبردها نشانه اقتدار، استقامت و از خودگذشتگی مردم شهادت طلب فلسطین است.

وی با اشاره به اینکه موضوع فلسطین دغدغه امروز تمام جهان است، تصریح کرد: اهتمام ویژه به مسئله فلسطین به عنوان دغدغه اول مسلمانان و مطالبه ای برای پایان جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی در غزه است: جمهوری اسلامی ایران به وظیفه اسلامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که تحت ظلم قرار گرفته‌اند عمل می‌کند. حمایت از آرمان‌های فلسطین وظیفه مؤمنان و آزادمردان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی جاودانه زنان جهان است. بدون تردید در میان زنان و بانوان جامعه اسلامی، فاطمه زهرا سلام الله علیها محبوب‌ترین الگوی دینی، سیاسی، تقوایی، اخلاقی خصوصا در تربیت و پرورش  فرزندان است.

فاطمیه|ایام فاطمیه ,

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س)، گفت: در روایتی حضرت فاطمه علیهاالسلام می فرمایند: حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاكُم ثَلاثٌ: تِلاوَةُ كِتابِ اللّه  و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه  و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه : از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا. در این روایت سه دستور عملی و عینی مورد توجه بهترین بانوی عالم است که خوب است ما هم در زندگی خود به آنها استناد و عمل داشته باشیم.

گفتنی است، برای سفر نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت  به کشور مالزی دیدارها و جلسات مختلفی برنامه‌ریزی شده است.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین