عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:جامعه قرآنی باید اول خودش قرآنی باشد و رفتار و منش و خلق قرآنی داشته باشد تا بتواند بر روی عموم جامعه تأثیرگذار باشد و آنان را قرآنی کند.

عقیق: علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تنها وزارتخانه‌ای دانست که دارای پسوند اسلامی است و عنوان کرد; این یک پسوند تشریفاتی، فانتزی و دکوری نیست بلکه جهت دار، با معنا و روشن کننده و مبین است و برای اینکه محقق شود مسیری غیر از مسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و سایر متون دینی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: جامعه قرآنی باید اول خودش قرآنی باشد و رفتار و منش و خلق قرآنی داشته باشد تا بتواند بر روی عموم جامعه تأثیرگذار باشد و آنان را قرآنی کند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره نهج‌البلاغه در بهمن ماه سال جاری اظهار داشت: این کنگره زیست شرافتمندانه را ایجاب می‌کند که نقطه‌ای از اهداف انقلاب اسلامی و گام آغازین بسیار خوب و مؤثری می‌باشد و این انگیزه و دید را به کارگزاران، مدیران و مسؤولان می‌دهد که چطور می‌توان یک زیست شرافتمندانه بر اساس نهج‌البلاغه برای ایرانیان تدارک ببیند.

معاف در ادامه گفت: استان اصفهان می‌تواند به عنوان کانون آموزش، توسعه و ترویج نهج‌البلاغه کشور مطرح شود که در خصوص این مساله باید مسؤولان استان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتمان و طرح و برنامه داشته باشند.

وی نامگذاری یک روز به عنوان روز نهج‌البلاغه و هفته‌ی نهج‌البلاغه در تقویم رسمی کشور را ضروری عنوان کرد و گفت این نامگذاری می‌تواند بسیار مؤثر و توجه‌ها را جلب نماید و منجر به برنامه ریزی، اجرای طرح و اتفاقات خوب در این حوزه باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین