عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۴
شیخ حسین انصاریان:
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: قلبی پیش خدا از همه محبوب‌تر است که محبت او هزینه مردم مؤمن شود و صاف‌ترین قلب‌ها قلبی است که از گناه پاک باشد.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان کارشناس مذهبی به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد طالقانی تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: در رابطه با قلب در قرآن مجید دو نوع آیه وجود دارد.

وی افزود: در بعضی از آیات به بیماری‌های قلب، آلودگی‌ها و پلیدی‌های آن اشاره می‌کند و می‌فرماید اگر دارندگان قلب آلوده توبه نکنند و دل پاک نسازند جریمه دنیایی آنها است که خداوند به بیماری‌های قلب آنها می‌افزاید.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه خداوند برای انسان جریمه ابتدایی ندارد، عنوان کرد: اگر کسی خطا و گناه کرده و توبه واقعی کرده نیز جریمه ندارد. اما اگر لجاجت به خرج داده و توبه نکند و به گناهان خود مغرور باشد جریمه دارد. جریمه آن در قرآن بیان شده که بیماری‌های دل افزایش داده می‌شود، و در این افزایش دادن عذاب او که دل آلوده دارد در قیامت بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: در اوایل سوره بقره خداوند می‌فرماید در دل‌های آنان بیماری شدید همچون نفاق وجود دارد آنها خود را مسلمان نشان می‌دهند اما علیه مسلمانان با دشمنان همدست هستند. این نفاق گاهی در سطح گسترده و گاهی هم در سطح یک نفر است. نفاق یک نفر در سطح نفاق دولت‌ها گسترده نیست ولی یک گناه است.

وی با بیان اینکه مرض دیگر قلب شرک است، ابراز کرد: در قیامت بدن و روح با یکدیگر وارد محشر می‌شوند، ثروت و فرزندان در قیامت برای شخص سودی ندارد مگر اینکه انسان قلب خود را از ریا، حسادت، طمع، ریا، نفاق و شرک پاک کرده و سالم وارد صحنه قیامت شود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه وقتی قلب انسان بیمار باشد نمی‌تواند اهل توبه باشد، گفت: بسیاری از دل‌ها که به مجرمان و گناهکاران داده شده در ملکیت شیطان قرار می‌گیرند، چنین دل‌هایی ملک خدا نیست مگر اینکه صاحبان آنها توبه واقعی حقیقی کنند و به سوی خدا برگردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: پیامبر (ص) می‌فرمایند در دل‌های مردم عالم که به عنوان ملک خود قرار داده سه نشانه دارند رقیق، نازک و پاک هستند، چنین قلبی با هیچ وسوسه و شیطنتی نمی‌تواند به آن زخم بزند.

وی بیان کرد: پس از مرگ پیغمبر امواج شیطانی و طوفان‌های ابلیسی در جامعه ایجاد شد طوفان ریاست طلبی و صندلی خواهی و اینکه علی (ع) نباید حاکم باشد و به حکومت برسد، این طوفان‌ها افراد زیادی را بی‌دین و فرمانبردار بنی‌امیه کرد. با وجود این طوفان‌ها از زمان مرگ پیغمبر تا روز عاشورا برخی قلب خود را سالم حفظ کردند و در کنار امام حسین (ع) قرار گرفتند.

این کارشناس مذهبی با استناد به فرمایشی از امام صادق (ع) درباره حضرت عباس (ع)، اظهار کرد: حضرت می‌فرمایند عمویم عباس مورد رحمت خداوند بود چنان ایمان سختی داشت که به این ایمان هیچ چیز نتوانست زخم بزند او بصیرت نافذ داشت و قدرت بینش او تا اعماق حقایق می‌رفت. جنگی که در کربلا کرد جنگ زیبایی بود یعنی در ظاهر و باطن جنگ او ایمان به خدا موج می‌زد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: قلبی پیش خدا از همه محبوب‌تر است که محبت او هزینه مردم مؤمن شود و صاف‌ترین قلب‌ها قلبی است که از گناه پاک باشد. یکی از نشانه‌های مؤمن و مؤمنان محبت به یکدیگر است؛ یعنی دل الهی دارند مؤمن دل کینه‌ای ندارد. خداوند می‌فرماید برای اینکه من از گناهان شما گذشت کنم شما هم از دیگران به شکل زیبا گذشت کنید. پیامبر (ص) فرمودند اگر اهل گذشت نباشید خداوند هم از شما گذشت نمی‌کند. خداوند به کسی که اهل تلخی در منزل باشد سختگیری می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین