عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
حجت الاسلام علوی تهرانی:
حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نقطه وصل رسالت و امامت است گفت: تداوم امامت به واسطه حضرت زهرا (س) است.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سیدباقر علوی تهرانی کارشناس مذهبی به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد امیر به سخنرانی پرداخته و در خصوص لزوم بیان مباحث ایام فاطمیه؛ گفت: بزرگداشت ایام فاطمیه در راستای حمایت از امامت است زیرا امامت هویت و اصل شاخص تشیع است.

وی افزود: حتی اگر فاطمیه را تاریخی بدانیم در ذکر تاریخ منافع فراوانی وجود دارد؛ تفکر در تاریخ سبب تشخیص راه صحیح و عبرت پذیری به پذیرش حقیقت منجر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه الگو بودن حضرت زهرا (س) حجیت دارد. عنوان کرد: ما باید بدانیم حضرت نسبت به کودتاگران چه رفتاری داشتند. ما در تاسی از حضرت زهرا (س) نسبت به این گروه بغض داریم. مواضع رهبران آسمانی برای ما سیره است و حجیت دارد، بنابراین ما از مباحث تاریخی هم مسیر و هم سیره زندگی خود را پیدا می‌کنیم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در سقیفه غصب فدک و غصب خلافت از امیر مؤمنان امام علی (ع) اتفاق افتاد، اظهار کرد: ارزش مالی فدک بسیار بالا است. در تاریخ از منابع اهل سنت آمده است دو نفر اهل سقیفه درباره فدک صحبت کردند که آن را صرف مخارج حکومت کنند. پیامبر (ص) درآمد فدک را در مسیر جهاد مصرف می‌کردند اما آنها فدک را غصب کردند و حضرت زهرا (س) مصرانه دنبال بازپس‌گیری آن بود.

وی ادامه داد: مطالبه حضرت زهرا (س) جهت بازپس‌گیری فدک مادی گرایانه نیست که خرج خانواده خود کند ایشان حتی سنواتی را هم که در اختیار داشتند خرج خانواده خود نکردند. حضرت زهرا (س) با مطالبه فدک به جامعه آگاهی می‌دادند که با چه کسانی بیعت کردند و بیعت با امام را شکستند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه مهمترین ویژگی انسان انصاف است اگر آن را کنار بگذارد حتی معجزه را هم نمی‌پذیرد. ابراز کرد: کافران به پیامبر (ص) می‌گفتند تو جادوگری بنابراین از او خواستند که ماه را شکاف دهد. اما پس از آنکه این کار را انجام دادند باز هم ایمان نیاوردند. حضرت زهرا (س) از طریق مطالبه فدک نشان دادند دستگاه روی کار آمده نماز می‌خواند اما دین ندارد و برای حکومت هر کاری حتی کودتا بر علیه امام و کشتن دختر پیامبر (ص) را انجام می‌دهند.

این کارشناس مذهبی افزود: امروز به حسب ظاهر که جامعه ما شیعه است اما نمی‌توان برخی صحبت‌های حق را در آن انجام داد. ۱۴۰۰ سال پیش همه امت اطراف امیر مؤمنان، امام علی (ع) را خالی کردند و دست به دست هم داده بودند که حضرت زهرا را از میان بردارند.

وی با بیان اینکه عظمت شخصیت حضرت زهرا را باید شناخت تا بدانیم مطالبه فدک مادی نبوده است، گفت: عظمت ایشان از زبان امام زمان (عج) است که فرمودند در رفتار ایشان برای من سرمشق وجود دارد. پیامبر (ص) می‌فرمایند اگر خداوند امیر مؤمنان امام علی (ع) را برای فاطمه (س) خلق نمی‌کرد برای او هیچ هم کفوی وجود نداشت آنها هر دو یک حقیقت هستند. امیر مؤمنان امام علی (ع) می‌فرمایند ارزش دنیای شما برای من از استخوان در دست یک انسان جزامی پست‌تر است. حضرت زهرا (س) هم همین گونه بودند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی در خصوص منزلت و شخصیت حضرت زهرا (س) ابراز کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند کسی که به شناخت حقیقی حضرت زهرا (س) برسد شب قدر را درک کرده است. در شب قدر ویژگی‌های فراوانی وجود دارد که به دو مورد آن اشاره می‌کنیم، شب قدر بستر نزول قرآن است و حضرت زهرا (س) محل نزول قرآن ناطق یعنی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هستند. در این یک شب تمام مقدرات بشریت نوشته و تعیین می‌شود. مقدرات عالم آدم به دست حضرت زهرا (س) است. جامعه کبیره را بخوانید تا حضرت زهرا (س) و فرزندان او را بشناسید. همه آنچه در جامعه کبیره درباره اهل بیت بیان شده است در خصوص حضرت زهرا (س) هم هست.

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: همه آسمان و زمین با آنچه در آن است خلق نکردم مگر برای محبت به پنج تن آل عباء، آنها خاندان نبوت و رسالت هستند. همه آنها حول و محور حضرت زهرا (س) جمع شدند یعنی حضرت نقطه وصل رسالت و امامت است. تداوم امامت به واسطه حضرت زهرا (س) است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین