عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد:
رفیعی گفت: خانه‌ای که در آن قرآن خوانده نشود برکت وجود ندارد، خانه‌ای که در آن شراب خورده شود ملائکه وارد نمی‌شوند بنابراین برکت هم ندارد. خانه‌ای که در آن آلات قمار باشد برکت ندارد.

عقیق: حجت الاسلام ناصر رفیعی کارشناس مذهبی به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع نظام مافی به سخنرانی پرداخته و گفت: خانه حضرت زهرا (س) یک خانه عادی نیست، شب گذشته ۵ ویژگی بیت حضرت را برشمردیم که دارالحی، دارالملائکه، دار تربیت و محل عبادت و بندگی خدا بود.

وی با اشاره به ویژگی دیگری از خصوصیات بیت حضرت زهرا (س) عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های خانه حضرت زهرا (س) محل برکت بودن آن است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه قرآن ۵ چیز را مبارک می‌داند، عنوان کرد: یکی از این موارد مکه است، کعبه و حج از عوامل برکت در مکه است، با اینکه شهر مکه هوای بسیار گرمی دارد حجاج رنج سفر به این سختی را تحمل کرده و در این شهر حضور پیدا می‌کنند همین امرسبب برکت برای این شهر است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه از موارد دیگر بابرکت از نظر قرآن کریم شب قدر است، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید ما قرآن را در این شب مبارک نازل کردیم. این شب چنان ارزش دارد که هر کس در آن به راز و نیاز و عبادت بپردازد ثواب ۸۰ سال عبادت را کسب می‌کند. این شب به میزان هزار ماه ارزش دارد، منظور هزار ماه عمر نیست هزار ماه عبادت است.

وی ادامه داد: رسول خدا (ص) فرمودند افرادی در بنی اسرائیل هزار ماه جهاد کردند و هزار ماه نماز خواندند؛ برخی از اصحاب پیامبر (ص) گفتندای کاش ما هم می‌توانستیم این آیه نازل شد که شما یک شب قدر را درست درک کنید به اندازه هزار ماه ارزش پیدا می‌کند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه از دیگر موارد پربرکت قرآن است، ابراز کرد: قرآن کتاب مبارکی است که هدایت بشریت در آن است اگر از آن تبعیت کنند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: برکت دیگر که خداوند به آن اشاره دارد باران است، قرآن می‌فرماید ما از آسمان باران می‌فرستیم که آن هم مبارک است. باران بر سر کافر مؤمن همه جا یکسان می‌بارد. برکت باران در کثرت آن است. برکت شب قدر در ثواب آن، برکت مکه در ارزش و جایگاه آن و برکت قرآن در عظمت آن است.

وی گفت: برکت دیگر حضرت عیسی (ع) هستند که در گهواره صحبت کردند و فرمودند من مبارک هستم، حضرت عیسی (ع) ازدواج نکردند، اولاد هم نداردند و یک نفر هستند اما او در دنیا چند میلیارد مرید دارد، تا جایی که حتی مسلمانان هم مدیون او هستند چرا که ایشان وعده پیامبر ما را داده است.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه در روایات است در برخی خانه‌ها برکت وجود ندارد؛ عنوان کرد: خانه‌ای که در آن بچه نباشد برکت ندارد، حسن بصری در زمان امام سجاد (ع) گفت بچه بد چیزی است، امام سجاد (ع) فرمودند که حرف بیهوده‌ای زدی تا زنده هستی برکت هست وقتی از دنیا می‌روی برای تو دعا است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: خانه‌ای که در آن قرآن خوانده نشود برکت وجود ندارد، خانه‌ای که در آن شراب خورده شود ملائکه وارد نمی‌شوند بنابراین برکت هم ندارد. خانه‌ای که در آن آلات قمار و موسیقی حرام باشد برکت ندارد، منظور ما از موسیقی هر آهنگ و صدایی نیست بلکه قاری قرآن هم موسیقی دارد، بلکه منظور ابتذال است که انسان را به سمت گناه سبک می‌کند. در این حالت یا شعر یا آهنگ به گونه‌ای است که شخص را به سمت گناه می‌کشاند و حس حرام را در انسان تحریک می‌کند. در بازاری که در آن قسم زیاد است و به دروغ هم قسم می‌خورند برکت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خانه حضرت زهرادار برکت بوده است، اظهار کرد: حضرت کتابی به نام مصحف دارند که احکام، اخبار، تاریخ وخبرهای آینده در آن بوده که در اختیار ائمه (ع) بوده است امروز هم در اختیار امام زمان (عج) است این برکت علم حضرت زهرا (س) بوده است. حضرت پیامبر (ص) یک دختر بیشتر نداشتند ۱۱ امام از نزد ایشان به دنیا آمدند. برکت دوم حضرت زهرا (س) برکت نسل او است که سادات و امامزادگان فراوان از نسل ایشان به وجود آمده است. از ایشان تنها ۹ هزار امامزاده در ایران وجود دارد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه برکت دیگر حضرت زهرا (س) امام زمان (عج) است، گفت: امام زمان (عج) فرزند حضرت زهرا (س) هستند، برکتی که امام زمان (عج) دارند این است که دنیا را پر از عدالت می‌کنند و می‌فرمایند الگوی من مادرم حضرت زهرا (س) است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه برکت دیگر حضرت زهرا (س) تسبیحات حضرت است، اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند کسی پس از نماز تسبیحات حضرت زهرا (س) را با یک له الا الله بگوید خداوند گناهان او را می‌آمرزد. تسبیحات حضرت زهرا (س) برتر از هزار رکعت نماز است.

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر خانه حضرت زهرا (س) دارالحیا و عفاف است، ابراز کرد: دو روز در خانه حضرت زهرا (س) غذا نبود. امیر مؤمنین به منزل تشریف آوردند مشاهده کردند که رنگ بچه‌ها زرد شده است جریان را سوال کردند، حضرت زهرا (س) فرمودند از خدا حیا کردم تکلیفی بر گردن تو بنهم که تو توان برآورده کردن آن را نداشته باشی.

حجت الاسلام رفیعی با تاکید بر اینکه خانه حضرت زهرا (س) خانه عفاف و حیا است، گفت: حضرت زهرا (س) وقتی می‌خواستند به مسجد بیایند اول روسری بلند سپس چادر بر سر کردند در حالی که محرم‌ها گرد او را گرفته بودند پشت پرده خطبه خواندند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ویژگی دیگر خانه حضرت زهرا (س) دار شفقت و مهربانی است، عنوان کرد: یکی از نام‌های حضرت زهرا (س) حانیه به معنای مهربان بر اطرافیان است، حضرت کسی است که بر همسر و فرزندان خود بسیار مهربان بودند ایشان به حضرت امیر مؤمنان امام علی (ع) می‌فرمودند جانم فدای تو هستی من به پای تو؛ همچنین حضرت نسبت به پدر مادر خود مهربان بودند.

وی در پایان با اشاره به ویژگی دیگری خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر این خانه‌دار تبیین و جهاد است در این خانه از امامت و ولایت امیرمومنان امام علی (ع) دفاع و حمایت شده است. این خانه‌دار مصائب است، در این خانه در آتش زده شد به ایشان جسارت شد بچه‌ها به در و دیوار نگاه می‌کردند و اشک می‌ریختند امیر مؤمنان ۲۵ سال خانه نشین شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین