عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۵
با وجود تکمیل ظرفیت کاروان‌های عتبات برای دهه اول فاطمیه، مدیر یکی از دفاتر زیارتی می‌گوید: تقاضا باشد، ظرفیت جدید باز می‌کنیم.

عقیق: «می‌خواهم دهه اول فاطمیه در کربلا باشم، اما هیچ کاروانی نیست.» این را بسیاری از مشتاقان تشرف به عتبات در روزهای اخیر می‌گویند.

نبود کاروان زیارتی به عتبات برای روزهای آینده در حالی است که دفاتر زیارتی حدود ۱۰ هزار ظرفیت برای یک دهه باز کرده‌اند. محمد غلامی یکی از مدیران دفاتر زیارتی که زیر نظر سازمان حج و زیارت کاروان می‌بَرد، می‌گوید: ما روزانه ۸ کاروان به صورت زمینی و هوایی داریم.

البته با بررسی خبرنگار فارس با توجه به محدودیت تعداد دفاتر زیارتی فعال در زمینه اعزام زائران به عتبات، روزانه حدود یک هزار نفر در قالب کاروان حج و زیارت به زیارت می‌روند.

به گفته یک منبع مطلع امروز بیش از ۱۶ هزار نفر در عراق حضور دارند که این تعداد در روزهای آینده با توجه به افزایش ظرفیت‌ها بیشتر می‌شود.

امسال دفاتر زیارتی سعی کرده‌اند تا ظرفیت کاروان‌ها را نسبت به دو سال گذشته برای ایام فاطمیه افزایش دهند، اما سعید محمدی مدیر یکی از دفاتر زیارتی می‌گوید: تقاضا باشد، ظرفیت جدید باز می‌کنیم.

سازمان حج و زیارت سعی کرده تا برای جلوگیری از اعزام‌های خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت، ظرفیت‌های بیشتری را برای دهه اول فاطمیه تدارک ببیند که البته هنوز دفاتر زیارتی ظرفیت جدید برای سوم تا سیزدهم آذر اعلام نکرده‌اند.

هزینه سفر عتبات در دهه اول آذر با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به آبان‌ماه، برای سفرهای زمینی از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانو برای سفرهای هوایی از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین